In de slipstream van nieuwsorganisaties als The Guardian, Vanity Fair, NBC en The New Yorker, stapt nu ook de Amerikaanse krant The Washington Post in de ebookmarkt. De krant gaat hiervoor in zee met de New Yorkse boekenuitgever Diversion Books.
Elk digitaal boek van The Washington Post zal tussen 75 en 100 pagina’s bevatten, en zal een mengeling zijn van archiefmateriaal en nieuwe content. Een eerste ebook verschijnt in september, en handelt over het Watergate-schandaal dat dit jaar precies 40 jaar oud is.
‘Met dit project kunnen we een nieuw publiek aanspreken, en lezers en schrijvers een nieuw forum bieden’, zegt redacteur Vince Bzdek van The Washington Post. ‘Onze samenwerking met Diversion Books maakt het mogelijk om al onze berichtgeving over bepaalde onderwerpen samen te voegen en real-time ebooks te creëren.
De digitale boeken van The Washington Post worden door ‘alle grote ebookretailers’ aangeboden – vermoedelijk gaat het hier in de eerste plaats om Amazon, Barnes & Noble en Apple. De prijzen zullen variëren, afhankelijk van lengte en onderwerp.
(Via: DBW)