Gisteravond is Elly’s Choice gelanceerd: een uniek abonnementsmodel voor ebooks in Nederland. De abonnees kunnen elke maand voor slechts een klein abonnementsbedrag 10 geselecteerde titels downloaden, van zowel bekende als onbekende auteurs.
Elly’s Choice wil de ebook-markt in Nederland in een stroomversnelling brengen door een combinatie van gebruiksgemak, kwaliteit en een aantrekkelijke prijs: jaarabonnees betalen slechts € 2,99 per maand. Voor dat bedrag mag de abonnee elke maand 10 ebooks downloaden, van bekende auteurs en van aanstormend talent. Saskia Noort, Marion Pauw, Nicci French, Susan Smit en Herman Koch zijn voorbeelden van bekende auteurs die reeds een samenwerking zijn aangegaan met Elly’s Choice.
De ebooks zijn offline leesbaar op ereaders, tablets en smartphones, en blijven dat ook na eventuele beëindiging van het abonnement.
Een redactieraad met experts uit de branche selecteert de 10 titels die de abonnees elke maand krijgen aangeboden. Aan uitgeverskant zijn de partners Veen Bosch & Keuning Uitgeversgroep en Dutch Media. Nieuwe titels vind je niet in het assortiment; het gaat enkel om titels die minstens 5 maanden geleden zijn uitgebracht.
Deze maand kunnen abonnees bijvoorbeeld de volgende ebooks binnenhalen:
• Saskia Noort – Debet
• Herman Koch – Zomerhuis met zwembad
• Nicci French – Blauwe Maandag
• Jill Mansell – Huisje Boompje Feestje
• Suzanne Hazenberg – Thriller
• Graeme Simsion – Het Rosie Project
• Natacha de Rosnay – De Belofte van Odessa
• Nina George – De boekenapotheek aan de Seine
• Auke Hulst – Kinderen van het ruige land
• Christine Otten – Om adem te kunnen halen
De manier waarop Elly’s Choice de markt benadert is gedeeltelijk nieuw. Door het aangaan van business-to-business samenwerkingen krijgen lezers ook via bedrijven abonnementen aangeboden. Voorbeelden hiervan zijn de partnerships met Cheaptickets en met Samsung. Bij aanschaf van een vliegticket bij Cheaptickets en bij aanschaf van diverse modellen Samsung tablets krijgt de consument een maandabonnement op Elly’s Choice cadeau.
Op deze wijze en met behulp van online marketing en mond op mond reclame wil Elly’s Choice binnen enkele jaren toegroeien naar honderdduizenden abonnees.
Vraag namens eReaders.nl aan de lezers:
Zijn jullie ook zo benieuwd naar hoe dit nieuwe initiatief in de praktijk werkt, en of het inderdaad een mooie combinatie biedt van kwaliteit, gebruiksgemak en lage prijs? We nodigen jullie graag uit om het net als wij uit te proberen, en de ervaringen hieronder uit te wisselen.
[…] of the ways that Elly’s Choice differentiates themselves from their competition is that the 10 books are assembled by an editorial board of […]