Het Belgische bedrijf Cartamundi, maker van speelkaarten, lanceert op de aanstaande Antwerpse boekenbeurs een nieuw concept voor het kopen van digitale content in de winkel. Met de Fun.ki downloadkaarten kunnen onder meer ebooks, digitale strips en games gekocht worden.
De Fun.ki-kaarten zijn vanaf dit najaar beschikbaar in Belgische winkels en bieden content van diverse uitgevers. Bij de kaarten hoort een app voor tablets en smartphones, waarmee consumenten toegang krijgen tot de content op de kaart. Het gaat onder meer om e-books, tv-series, (kinder)films, games, e-strips en muziek.
Op elke kaart staat een code die ingevoerd moet worden in de app, waarna de content direct beschikbaar is. Via de Fun.ki-app zelf is er ook de mogelijkheid om extra content aan te kopen. De digitale producten kunnen op meerdere tablets per gezin gebruikt worden.
Op de Antwerpse boekenbeurs, die start op 31 oktober, wordt de Fun.ki voor het eerst aan het grote publiek voorgesteld. Met een gratis voorbeeldkaart krijgen bezoekers van de beurs toegang tot digitale producten van Studio 100-figuren als K3, Bumba, Mega Mindy, Piet Piraat, Wickie de Viking en Maya de Bij.