Nieuwe uitgeverij ‘Ons Woord’ richt zich op ebookmarkt

168
0
DELEN

De boekenwereld veranderen, dat is wat de nieuwe uitgeverij Ons Woord zich tot doel gesteld heeft. Op 1 juni trapt Ons Woord officieel af met een model dat zich volledig richt op de digitale wereld. De uitgeverij vraagt van auteurs een bijdrage in het uitgeven van hun boek en selecteert op kwaliteit in plaats van op verkoopbaarheid.

Ons Woord wil zich duidelijk onderscheiden van de traditionele uitgevers. “De toekomst vraagt om een nieuwe rol van uitgevers. Niet afwijzen, maar zichzelf laten bewijzen. Geen keuze opleggen, maar keuze brengen.” Het nieuwe model past daarin, met een focus op kwaliteit, een ruime marge voor de auteur en een maximale verkoopprijs van 9,99 euro.

Schrijvers kunnen zich bij de nieuwe uitgeverij melden met een manuscript. Wanneer dit geaccepteerd wordt, vraagt Ons Woord een minimale bijdrage van 195 euro. Daarmee komt het boek in ePub-formaat op de website te staan. Voor 100 euro meer wordt ook een ISBN geregistreerd en komt het ebook in internetboekwinkels te staan. Daarnaast biedt de uitgeverij extra diensten aan als redactie en marketing.

Ons Woord is een initiatief van internetprofessional Janina Vriesekoop en Neerlandicus Kim Verheij.

(Via Persbericht)


GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER