In augustus komt winkelketen AKO met een applicatie voor de iPad waarmee digitale tijdschriften gekocht en gelezen kunnen worden. Via de app worden titels als HP/de Tijd, Vriendin, AvantGarde, Weekend en EOS aangeboden.
AKO springt met de digitale tijdschriftenkiosk in op de laatste ontwikkelingen. “We verwachten dat tablet-pc’s als de iPad een nieuw tijdperk van digitaal lezen inluiden.” aldus Dennis Mikkelsen, Manager Audax Digital en verantwoordelijk voor de e-commerce activiteiten van AKO.nl.
Vooralsnog zal de nieuwe app van AKO alleen tijdschriften aanbieden van uitgeverij Audax, waar AKO onderdeel van is. Op korte termijn wil AKO echter ook tijdschriften van andere uitgevers gaan verkopen. De digitale kiosk draait op het Nederlandse Read-and-Go platform dat door Aemotion ontwikkeld is. Via dit platform wordt het in de toekomst ook mogelijk om extra interactiviteit aan de tijdschriften toe te voegen.
Met de app kunnen lezers digitale abonnementen afsluiten. AKO biedt als introductie tot 31 oktober 2010 tien weekbladen voor tien euro en vijf maandbladen voor tien euro. De abonnementen zullen daarna niet automatisch doorlopen, benadrukte AKO in het persbericht dat het bedrijf naar aanleiding van de aankondiging verspreidde.
(Via: ANP.)