Volgens onderzoeksbureau GfK zijn er in het eerste half jaar van 2012 in Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje, Italië en Nederland fors meer ereaders en tablets verkocht. Tablets worden in toenemende mate ook door bedrijven aangeschaft.
In eerder genoemde landen liepen de totale IT-bestedingen terug met 1,3 procent. Dat komt vooral doordat er minder computers en toebehoren worden aangeschaft. De categorie mediatablets liet de sterkste groei zien. In het eerste half jaar groeiden de verkopen in deze categorie met 142 procent. Ook ereaders doen het goed. Deze productgroep vertoonde een groei van 93,3 procent.
Hoewel nog steeds het grootste deel van de mediatablets gekocht wordt door consumenten, neemt het aandeel bedrijven dat tablets koopt toe. 13 procent van alle verkochte tablets in de 6 grootste landen van West-Europa gaat naar bedrijven.
GfK verwacht dat de lancering van Windows 8 in het najaar ervoor zal zorgen dat de tabletverkoop nog verder zal stijgen.
(Via: GfK)
[…] Ereadersnl. (2012). GfK: sterke groei tablets en ereaders in West-Europa. [Weblog]. Bekeken op 22 September 2015, vanaf https://www.ereaders.nl/30081201_gfk_sterke_groei_tablets_en_ereaders_in_west-europa […]