Dagbladen: digitale stijging compenseert daling print

130
0
DELEN
https://www.ndpnieuwsmedia.nl/wp-content/uploads/2021/01/Dagbladen-NPM-2020-IV.pdf

35% van de Nederlanders leest dagelijks een of meer gedrukte kranten. Daarmee is het printbereik met 5% gedaald in vergelijking met 2019. Het online bereik van de dagbladmerken nam juist met 17% toe en compenseert daarmee de daling van print. Dat blijkt uit NOM Printmonitor 2020 IV.

Het dagelijks bereik van de online dagbladen groeide in 2020 naar 4,2 miljoen dertienplussers. De bezoekers van de websites van dagbladen besteden ruim 22 minuten per dag aan het lezen van nieuwsberichten en bekijken gemiddels 18 items.

De gedrukte krant is opvallend populair in het weekend. Het bereik van de gedrukte zaterdagkrant is gemiddels 43% groter dan dat van een doordeweekse editie.

 


GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER