Drie jaar iPad

Gister was het precies drie jaar geleden dat de eerste generatie iPad in de winkels verscheen. Ik schreef destijds [url=https://www.ereaders.nl/ipad_review_als_ereader_beperkt_maar_eenmaal_gewend_wil_je_niet_terug]deze review[/url]. Daarin zei ik: “De consument waar Apple op mikt is iemand die wat op het web surft en emailt, wat games speelt en films wil bekijken. En laat de iPad nu perfect aan dat soort gebruik voldoen. Voor hen is het apparaat een uitkomst. De kans is groot dat zij later zullen ontdekken dat de iPad ook best goed inzetbaar is ereader voor ebooks en digitale magazines.”

Maar is die voorspelling inderdaad uitgekomen? Voor wie het interessant vindt: [url=http://www.eburon.nl/030413_analyse_het_uitgeefvak_na_drie_jaar_ipad]op mijn blog[/url] kijk ik terug op drie jaar iPad, de verwachtingen en voorspellingen van destijds, haal ik enkele aansprekende voorbeelden aan die het levenslicht zagen en bespreek ik hoe uitgevers van kranten, tijdschriften en boeken ingespeeld hebben op de opkomst van de tablet.