Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Welke Kobo is wél geschikt voor lezen in de zon? Reageer op: Welke Kobo is wél geschikt voor lezen in de zon?

Joan
Deelnemer

Met een Kindle heb ik nog nooit een ‘zon’ probleem ervaren. Wel met een Cybook, een Bebook en een Sony. Mijn KOBO Glo en Aura HD doen het beiden goed in de zon. Weet echter dat eInk-readers – net als veel andere apparaten die werken op batterij- vaak niet tegen te hoge temperaturen kunnen en dan traag gaan werken of het laten afweten. Het scherm van een touchscreen lijkt wel wat gevoeliger.Met hoge temperaturen wordt bedoeld boven de 35° C en die heb je al heel vlug in de zon. Deze zomer hoefde ja daar echt niet in het Zuiden voor te zijn. Het toestel – soms is dit het scherm (vervagen, slecht verversen), vaak de batterij – beschermen helpt al heel wat. Bij de Cybook liet de batterij het afweten. Het toestel ging eerst heel traag werken en daarna moest worden heropgestart. Bij de Bebook en de Sony vervaagden het scherm. Het lijkt alsof jij eerder een batterij dan een schermprobleem had. Fijn dat het aankoopbedrag werd geretourneerd. Een toestel dat dit probleem met zekerheid niet heeft kan ik niet aanduiden. Zelf poog ik de achterkant van het toestel wat te beschermen.