Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo in gebruik nemen Reageer op: Kobo in gebruik nemen

Joan
Deelnemer

Nederlandse e-boeken die je koopt hebben bijna allemaal Watermerk DRM. Daar merk je niets van bij het overzetten en Calibre doet het daar erg goed mee. Ik gebruik een Kobo maar koop mijn boeken elders. Elk weet zelf wel of zijn boeken uit de Calibre bibliotheek netjes betaald of gratis als promotie aangeboden werden dan wel uit de collectie van familie of vrienden komen of zo van het internet zijn geplukt. Weet dat een boek met Watermerk DRM als je verboden ‘uitleent’ altijd naar jou terug verwijst. Wees dus voorzichtig met uitlenen. Andere vormen van DRM kunnen vervelend zijn, ook voor wie zelf netjes een boek aangeschaft heeft maar problemen ervaart met het autoriseren van zijn toestel. Ik maak het mezelf gemakkelijk: Nederlandse boeken schaf ik enkel aan met Watermerk en die kunnen dan via Calibre het toestel op. Engelse of Franse of Duitse boeken koop ik sedert jaren bij Amazon.com en lees ze in combinatie met een Kindle. Wel een vervelende DRM en een andere ’taal’ maar last heb ik er niet van. De boeken kan ik steeds opnieuw downloaden.