Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo en Calibre Reageer op: Kobo en Calibre

#53870
Richard de Boer
Deelnemer

De Windows 10 problemen zouden inmiddels al moeten zijn opgelost. Dat je wel de schijf kunt benaderen geeft al aan dat je daar geen last van hebt aangezien het probleem juist was dat de FAT32 geformatteerde Kobo schijf niet meer toegankelijk was. Je hebt ook niet een van de laatste twee Kobo modellen waar misschien een probleem met de firmware zou kunnen spelen (Aura One en Aura 2). Voor zover ik weet heeft Calibre ook geen problemen waarvoor een update nodig zou zijn. Welke Kobo driver binnen Calibre gebruik je om de Kobo te benaderen? Wat voor foutmelding geeft Kobo precies?

Er zijn wat opties die je zouden kunnen helpen, maar dan moet ik even op mijn pc kijken welke precies. Je zou bijvoorbeeld de Calibre database bestanden op de Kobo weg kunnen gooien in geval ze corrupt zijn, Calibre genereert ze dan opnieuw. Of een Kobo fabrieksreset, maar dan zou je ook al je boeken er opnieuw op moeten zetten.

De reactie van Ton dat je Calibre helemaal niet nodig hebt is overigens iets kort door de bocht als je op de Kobo ook wilt werken met bijvoorbeeld serieaanduidingen of andere eigen Kobo boekenplanken.