1. Reactiesnelheid scherm
De reactiesnelheid is nooit te vergelijken met die van een computer of tablet. Bij het omslaan van een blad gaat dit nog wel maar iets ingewikkelder handelingen vragen meer tijd. Dit heeft te maken en te maken met e-ink en met het feit dat meestal weinig krachtige processoren gebruikt worden.
2. Bladeren
Snel kunnen bladeren is dan ook niet iets wat je moet verwachten van een e-inkreader. Het toestel slaat gewoon tilt. Vandaar je problemen bij het snel willen bladeren in een boek. Als je dit wilt doen ben je beter af met een tablet of wellicht vooral met een gedrukt boek. Persoonlijk gebruik ik vaak de opzoekfunctie in boek als ik iets wil terugzoeken.
3.
Flikkeren scherm. Dat het scherm vrij snel met het omslaan van pagina’s omgaat komt omdat hij niet elke pagina opnieuw ververst. Het scherm flikkert als er een volledige verversing plaats heeft. Een ververst scherm oogt netter en is duidelijker maar het verversen zelf gaat met flikkeren gepaard en velen vinden dat niet aangenaam.
3.
Verstellen licht aan de zijkant van het toestel.
Daar heb ik geen ervaring mee. Wellicht heeft het te maken met de gevoeligheid van het kader op en om het scherm.
4.
Kortom: je problemen lijken vrij inherent aan e-ink readers in het algemeen. Met gebruik leer je de beste manier kennen om zo snel mogelijk door de verschillende functies te navigeren. Veel leesgenot gewenst.