Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Algemene topics over ereaders repareren van ereader scherm Reageer op: repareren van ereader scherm

#79870
Piet
Gast

Mijn kobo glo hd scherm was stuk. Perongeluk op vakantie op gaan staan 🙂

Nieuw scherm besteld bij ali express : ED060KG1 (type gevonden via de site van bram).Het scherm was redelijk kostelijk vond ik nl 53euro incl verzendkosten. Hier in belgie aangekomen exact 35 dagen na de bestelling.

Het vervangen ging vlot. Als basis is het you tube filmpje van de threadstarter voldoende.
– met je nagels tss de gripkant en plastic behuizing om de achterkant los te krijgen.
– 4 schroefjes losmaken om moederbord er uit te halen + batterij los koppelen + moederbord voorzichtig lostrekken van het kapotte scherm,dit zit lichtjes vastgelijmd ( ik heb het voorzichtig met een aardappelmes losgekregen.)
– 4 schroefjes losmaken voor scherm los te krijgen + beetje druk uitoefen op het kapotte scherm omdat de rand lichtjes is vast gelijmd.
– plastic van nieuw scherm halen anders werkt de touchscreen niet 🙂
– omgekeerd terug in elkaar steken. het moederbord en de plastic rand plakt nog een beetje dus alles zit mooi terug vast!

Al bij al 10min werk,zeker de moeite vind ik!

Groet

Piet