Ik heb voor mijn vrouw, ivm reuma en atrose in de handen, de Kobo Aura One gekocht, mei 2017. De batterij hiervan zou 2 maanden mee moeten gaan. Helaas na slechts 10 uur lezen moet deze weer achter de oplader. Dit vele malen herhaalt. Kobo informatie gegeven. Antwoord alles terug naar fabrieksinstelling en opnieuw installeren. Probleem niet verholpen. Op aanraden van Kobo naar de leverancier teruggebracht en nieuwe ontvangen. Dat was in juli 2017. Helaas probleem is nog steeds de batterij. Gemiddeld 8,5 uur lezen. Wederom Kobo gemaild. Zelfde antwoord als bij eerste keer. Herhaald wat er moest gebeuren, maar geen verbetering. Wederom% Kobo Rakuten een mail gestuurd met de problemen. Wordt niet op gereageerd. Ook niet omdat ik heb verzocht zowel de e-reader als de leepcover te vergoeden, zodat ik een nieuwe(andere)e-reader kan kopen die vele malen voordeliger is dan de huidige met een langere gebruiksduur.
Verbazing wel op de site van KOBO rakuten, daar is de batterijduur aangepast. For weeks en afhankelijk van ieders persoonlijk gebruik. Die willen dus duidelijk van het probleem af. Maar een gemiddelde gebruiksduur van 8,5 uur vindt in voor die prijs niet acceptabel.