Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Glo wordt niet meer herkend door pc Reageer op: Kobo Glo wordt niet meer herkend door pc

Dora
Gast

Een ander kabeltje hielp helaas niet, evenmin als de probleemoplosser van Windows.

Op aanraden van de Kobo-klantenservice die alleen via email te benaderen is, heb ik de desktop-app verwijderd, en daarna opnieuw geïnstalleerd. Bij de setup van de app heb ik ‘de e-reader configureren’ gekozen, dan krijg je de opdracht om de e-reader aan te sluiten en te laten verbinden. En dan volgt deze windows-melding, waarop het proces strandt: het usb-apparaat wordt niet herkend, […] het usb-apparaat heeft een storing veroorzaakt.

Op aanraden van iemand anders heb ik de desktop-app van Kobo verwijderd via het configuratie scherm terwijl de e-reader verbonden was met de computer, en vervolgens de computer opnieuw opgestart. En dan ‘ziet’ de desktop de Kobo opeens wel, en is het heel eenvoudig om boeken over te zetten gewoon door ze van de ene map naar de andere te slepen.