Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Aura HD is vastgelopen Reageer op: Kobo Aura HD is vastgelopen

#80797
Joan
Gast

Ja, batterijen en evenwichtige verlichting zijn echt de zwakke punten van veel readers. Je hebt geluk of niet en vaak is de hele lading van hetzelfde laken een pak. Zelf klaag ik niet over de batterij maar de schermverlichting kan wel wat evenwichtiger verdeeld. Wij gebruiken in familiekring ook Kindle en veel verschil in batterijduur bij hetzelfde gebruik merk ik niet. Over batterijduur heb er na 10 jaar en vooral sinds Wifi en touchscreen geen al te hoog gespannen verwachtingen. Het moet gezegd; een hele dag kan ik zelden na elkaar lezen maar een paar uur haal ik wel en neem bovendien nota’s, gebruik vaak een woordenboek en synchroniseer wel eens. Elk van die handelingen vreet energie. Ik heb het dan nog niet over een koud en winderig winters perron of extra frisse slaapkamer. Koude noch hitte zijn goed voor de batterij. Om de één á twee weken in het stopcontact en voor de zekerheid een kleine externe accu mee met koud weer – die laatste helpt ook de telefoon gaande indien noodzakelijk – doet het voor mij. Ach, ik ben geen batterijcontrolefreak.