Als je een default fabr.instellingen doet, dan gaat ie aan de gang … tot het punt waarop het zichzelf weer moet ‘configureren’, hij moet dan zichzelf weer voorzien van besturingssoftware. Dit is dan het moment dat je kunt/moet kiezen tussen een WiFi of USB-bekabeld voortgang. Aangezien de USB geen optie is, moet dus voor WiFi gekozen worden. En hier gaat ’t dan (wéér) mis, want dan heb je er geen grip op en zoekt het systeem, authoritair, naar de allerlaatste firmware versie. Versie 4.12 dus, waar ik bedenkingen tegen heb. Dus … .
In mijn vroegere werkomgeving kwam ik dit soort ‘euvels’ idd vaak tegen, kabels, kabelcontacten, verbindingsvolgorde, software handshakes, en ga zo maar door. Communicatie is een lastig, moeilijk vakgebied. 😉
Ondertussen heeft KoboSupport geantwoord – heel lang en uitgebreid relaas (best wel netjes). Echter, wat ik wil, downgrade naar vorig versie, kan-niet!! En de rest van de antwoorden: lijkt wel of ze gewoon het web/fora afstruinen en daaruit putten. Tsjaaaa …. .
De KoboGlo thread heb ik gezien en gevolgd bood echter geen oplossing.
Maar jouw tip om een soort ‘boot-reset’ via meervoudige knopdrukken is interessant! Ga straks de Almachtige-Google raadplegen.
Dank voor het meedenken!