Ik heb de Kobo Aura Second Edition en ik heb nu al drie keer bij de hand gehad dat ik de melding kreeg:”de Windows Verkenner herkent uw Kobo e-reader niet. De eerste keer bleek het aan de verkeerde kabel te liggen die ik gebruikte om met Calibre een e-book over te zetten.
Later als je per abuis de usb kabel hebt verwijdert, voordat je die opdracht van loskoppelen in Windows hebt gegeven, krijg je de eerder genoemde melding en blijkt de Kobol e-reader niet te worden herkent. Eerst via WiFi met behulp van Calibre mijn boeken overgezet.
In calibre lees je de gewenste up te loaden boeken in en via een WiFi verbinding ga je bij Instellingen op de E-reader onder beta functies naar de http- site van je e-reader (http:192.168.x.x:8080/ vanuit calibre het gewenst e-boek uploaden. Gedoe allemaal en ik dacht met een USB-kabel moet het gewoon werken. Als je de melding krijgt dat er geen verbinding kan worden gemaakt is er even snel een popup rechtsonderin op je computerscherm met in de rechterbovenhoek van deze popup een radertje/wieltje ende mededeling dat de schijf van de e-reader gescand moet worden. Als je de e-reader schijf scant krijg je mogelijk de mededeling er is geen fout gevonden en is de zaak weer in orde. E-reader volgens protocol verwijderen. Daarna volgens protocol weer opstarten en de e-reader wordt weer herkend.
Raar dat er via Kobol geen work around over dit issue wordt verspreid.