Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Algemene topics over ereaders Kan ebook niet openen Reageer op: Kan ebook niet openen

#90880
Jorien
Gast

Sinds een paar weken heb ik een Kobo Libra H2O. Super fijne ereader en heel erg blij mee. Hij is gekoppeld met mijn bol.com account en dat werkt heel goed. Nu heb ik bij de Libris e-books gekocht en die krijg ik met geen mogelijkheid op mijn ereader. Ik heb (volgens mij) zo’n beetje alles wel geprobeerd. Iemand tips of hetzelfde probleem (gehad)?

Ik heb het geprobeerd met:
– gewoon slepen naar de directory;
– overzetten via Adobe Digital Editions (versie 3 en 4);
– overzetten via Calibre (en ze daar ook nog een keer van epub naar epub geconverteerd)
Alles geeft aan dat het lukt (als in: nergens een foutmelding en volgens Adobe en Calibre staan de boeken ook op mijn ereader). Ook zijn de bestanden zichtbaar op de ereader via de verkenner van mijn laptop. Als ik echter mijn ereader loskoppel dan staan de boeken niet in mijn boeken overzicht (filter staat op ‘Alles’).

Inmiddels heb ik een middag doorgebracht met de Kobo helpdesk op de chat, ben ik terug geweest naar Coolblue en daar een nieuwe ereader gekregen en heb ik Libris gebeld om te checken of er iets mis is met de bestanden, maar zonder resultaat.

Kortom: enorm frustrerend! Heeft hier iemand nog een gouden tip?? 🙂