Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Glo wordt niet meer herkend door pc Reageer op: Kobo Glo wordt niet meer herkend door pc

Rick
Gast

Beste Cindy,

Lees mijn tip van 12 juli nog eens aandachtig.

En (misschien ten overvloede maar) er zijn twee typen USB-kabels. Het ene type is twee-aderig en uitsluitend geschikt voor stroomvoorziening. Het andere type is vier-aderig en geschikt voor stroomvoorziening én data-overdracht. Helaas kun je aan de buitenkant niet zien welke type het is. De dikte van de kabel zegt niets. Het is me wel opgevallen dat heel korte kabels (korter dan 50 cm) eigenlijk altijd oplaadkabels zijn.

Als je zeker weet dat je een juiste kabel hebt en dat weet je als het ooit gewerkt heeft met de betreffende kabel, dan adviseer ik je om een paar euro te investeren in een USB-hubje. Zoiets als dit volstaat al.

Algemene tip: als je de e-reader aansluit en je krijgt niet de melding: “Computer gevonden …. Annuleren / Verbinden” dan herkent de e-reader de computer gewoon niet (en andersom) en kun je prutsen met shift-buttons en resetten en/of allerlei software maar dan gaat het gewoon niet werken.
Ja, de tip van Khendriks (okt 24, 2018 om 12:46) werkt maar dat is echt een gedoe, boek voor boek.

Dus: de juiste data-kabel, eventueel een hubje en dan werkt de hardware.
Vervolgens kun de software kiezen en ja … dan is Calibre een goede keuze.

Succes!

Groet,
Rick