Mijn kobo forma had ik binnen de garantietermijn omgeruild omdat de aan uitknop het niet deed. Het nieuwe apparaat had hetzelfde mankement. Zolang de reader niet vastloopt heb ik er geen last van omdat je hem met de sleepcover een soort van uit zet. Wanneer het apparaat vast loopt kwam die binnen enkele dagen weer los zodra de melding verscheen dat ie aan de oplader moet. De kobo forma van mijn vrouw liep ook vast en ook deze was niet te bedienen door de aan/uit knop. Aansluiten aan de computer maakte geen verbinding zichtbaar. De serviceafdeling van Kobo heeft alleen instructies die uitgaan van werkende knoppen. Als de knoppen niet werken mag je het verder zelf uitzoeken. Ze hebben zelfs geen reparatieservice. Na een paar weken wachten bleef dezelfde pagina onveranderd staan, zonder melding van batterij leeg. Naar voorbeeld op YouTube de achterzijde opengemaakt om te proberen de stroom te onderbreken. Dat ging niet omdat de batterij er aan gesoldeerd zit. Ten einde raad nog maar eens met de computer verbonden.En ja, toen kwam ie los. Het lijkt erop dat na een aantal dagen of weken wachten met open sleepcover de accu toch leeg raakt (snelheid afhankelijk val ingestelde lichtsterkte) . Wanneer je het apparaat dan aansluit op de computer komt ie alsnog los.
Jammer dat zo’n goed bevallen ereader binnen zo’n slechte serviceomgeving wordt verkocht.
Ik hoop dat anderen met een forma iets aan deze ervaring hebben.