Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Accu Kobo Aura One

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #80004 Reageer
    Hans Dekker
    Gast

    Ik heb voor mijn vrouw, ivm reuma en atrose in de handen, de Kobo Aura One gekocht, mei 2017. De batterij hiervan zou 2 maanden mee moeten gaan. Helaas na slechts 10 uur lezen moet deze weer achter de oplader. Dit vele malen herhaalt. Kobo informatie gegeven. Antwoord alles terug naar fabrieksinstelling en opnieuw installeren. Probleem niet verholpen. Op aanraden van Kobo naar de leverancier teruggebracht en nieuwe ontvangen. Dat was in juli 2017. Helaas probleem is nog steeds de batterij. Gemiddeld 8,5 uur lezen. Wederom Kobo gemaild. Zelfde antwoord als bij eerste keer. Herhaald wat er moest gebeuren, maar geen verbetering. Wederom% Kobo Rakuten een mail gestuurd met de problemen. Wordt niet op gereageerd. Ook niet omdat ik heb verzocht zowel de e-reader als de leepcover te vergoeden, zodat ik een nieuwe(andere)e-reader kan kopen die vele malen voordeliger is dan de huidige met een langere gebruiksduur.
    Verbazing wel op de site van KOBO rakuten, daar is de batterijduur aangepast. For weeks en afhankelijk van ieders persoonlijk gebruik. Die willen dus duidelijk van het probleem af. Maar een gemiddelde gebruiksduur van 8,5 uur vindt in voor die prijs niet acceptabel.

    #80030 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Ik zou ‘m gewoon weer terug brengen, we een heel gedoe.

    #80037 Reageer
    Joan
    Gast

    Staat Wifi aan? Kijkt u even lichtsterkte na? Wifi en extra lichtsterkte vragen heel wat van de batterij. Tijdens de dag kan een minimale bijverlichting volstaan en wifi heb je meestal slechts nodig als je een boek binnenhaalt tenzij je bij het opzoeken van een woorden verder op het internet wilt zoeken. Elk opgezocht woord – zelfs via de ingebouwde woordenboeken – telt voor een paar extra schermverversingen. Hou daar rekening mee. Sterke bijverlichting, wifi en veel woorden opzoeken vreet dus energie.

    Dat gepraal met weken of maanden meegaan van de batterij is gewoon publiciteit en berekend op een half uurtje doorlezen aan gemiddelde snelheid per dag.

    8.5 uur per batterijlading is weinig maar kijk eens na of je geen nodedeloze leegzuipers aan hebt staan. Heb je die veelzuipers nodig voor een fijn leesgevoel dan zul je een kortere batterijduur erbij moeten nemen. Weet dat de eerste ladingen het vaak minder lang uithouden.

    Ik kan niet vergelijken met een eigen toestel. Mijn toestellen zijn 6.7 inch (Kobo) en 6 inch (Kindle). De batterijduur teken ik niet op maar ik weet wel dat als wifi ingeschakeld blijft de batterij soms in één nacht zo goed als leeg kan zijn maar er evengoed weinig te merken valt. Met extra licht ben ik zuinig. Ik hou nu eenmaal niet van fel.

    Zelf vind ik lezen op een reader ontzettend fijn. Ik doe dit al jaren en mijn duimen, ellebogen en schouders zijn mij dankbaar. En kunnen doorlezen zonder in een woordenboek op zoek te moeten gaan is heerlijk. 8 inch is echt een mooi groot scherm zonder te groot en te zwaar te zijn. Zelf zou ik slechts node afstand doen van zo’n reader. Ik ben dan ook een veellezer. Mijn eerst proefreader (iRex meer dan 10 jaar geleden) had zo’n scherm. Aan 6 inch heb ik echt moeten wennen.

    #82877 Reageer
    J. Janssen
    Gast

    Heel slechte batterij. Ik heb Wi-Fi uit. Verlichting uit kortom alle besparingen toegepast en ik kan nog een heel boek lezen. Ik gebruik geen woordenboek oid. Ik lees alleen maar en sla een bladzijde om. Ik ben zeer ontevreden en heb spijt van aankoop. Mijn eerdere Kobo was vele malen beter.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
Reageer op: Reactie #51773 in Accu Kobo Aura One
Je informatie: