Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Beginnende gebruiker: wat gebruiken: Adobe / Calibre / Kobo-account???

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #87853 Reageer
    Henriette
    Gast

    Net een eerste e-reader aangeschaft: Kobo Aura H2O Edition 2

    Wat ik ermee wil doen:
    – E-books vanaf pc erop zetten (elders verkregen)
    – lenen bij de bibliotheek

    Ik kan met geen mogelijkheid uitvinden welke accounts ik nodig heb en wat ik het eerst moet installeren.
    Heb ik de 3 genoemde nodig en zo ja: maakt de volgorde iets uit?

    Hoop dat iemand me kan helpen hiermee

    #87871 Reageer
    Joan
    Gast

    Voor het overzetten van je elders verkregen boeken heb je geen speciaal account of programma nodig, al is Calibre echt heel gemakkelijk te gebruiken en zo geïnstalleerd. Je kunt je reader ook eenvoudig aansluiten op de computer en de boeken die je wilt overzetten copieëren van de computer naar de Kobo die als externe harde schrijf herkend wordt. Vergeet niet je Kobo met de computer te verbinden via en de usb kabel en het tikken op het scherm als de tekst ‘verbinden met de computer’ verschijnt. Doe je dit niet dan wordt de Kobo door de computer niet herkend en enkel opgeladen. Als ik het me goed herinner moet je de boeken naar het mapje documenten/document kopieëren. Met Calibre stuur je de boeken gewoon naar het hoofdgeheugen van je toestel. Ze komen automatisch in de juiste map terecht.
    Gebruiksaanwijzingen voor Calibre en het programma zelf pluk je zo van het internet. Je even inlezen en klaar.
    Wat het lenen van bibliotheekboeken betreft ga je best te rade bij de plaatselijke bib. Adobe moet meestal wel worden geïnstalleerd en dat moet met de nodige zorg gebeuren. Zelf gebruik ik mijn Kobo One gewoon met Calibre zonder Adobe account omdat Nederlandse boeken vaak met sociale DRM worden verkocht. Deze Boeken kunnen gewoon rechtstreeks of via Calibre op je ereader worden gezet.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #87871 in Beginnende gebruiker: wat gebruiken: Adobe / Calibre / Kobo-account???
Je informatie: