Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Amazon Boeken makkelijk over te zetten?

  • Dit onderwerp bevat 11 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door Ellen.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #50505 Reageer
    Marelisa
    Deelnemer

    Ik ben eruit: ik ga een kindle paperwhite aanschaffen.
    Ik vraag me alleen af of ik de boeken die ik gekregen heb van een vriendin en nu in mijn pc staan makkelijk over kan zetten op de kindle paperwhite? Kan ik alle boeken er zo opzetten of moeten die boeken van een speciale site komen?
    Je merkt het misschien al: mijn eerste ereader wordt dit dus ik ben maar een leek op dit gebied.
    Bedankt alvast voor de hulp.

    #50508 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Op de Kindle kun je geen boeken in .epub bestand zetten. Je moet ze eerst omzetten naar het .mobi formaat. Het handigste is om dit te doen met het (gratis) e-bookbeheerprogramma Calibre. Je kunt de bestanden vanuit het programma dan ook direct op je Kindle zetten. Succes!

    #50512 Reageer
    Marelisa
    Gast

    Bedankt jolene voor je reactie.mis dat ook het geval als ik een kobo ereader koop?
    Het lijkt mij zo’n gedoe om alle boeken over te zetten.
    Groet marelisa

    #50528 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Neen, dat is niet het geval als je een Kobo koopt. Deze werkt met ePub bestanden. Persoonlijk vind ik het omzetten best gemakkelijk. Als de boeken toch van computer naar reader moeten kan het in één adem. Je hoeft ook niet meteen alle boeken om en over te zetten

    #50627 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Precies wat Joan zegt, het omzetten naar .mobi via Calibre is echt in een paar seconden gebeurd. Je kunt ook in 1 keereen hele lijst epub boeken van je computer in Calibre zetten en deze direct allemaal omzetten.

    Bij Kobo e-readers hoeft dit inderdaad niet. Je kunt je epub bestanden dan gewoon direct op je e-reader zetten.

    Succes met het maken van je keuze!

    #62719 Reageer
    henk
    Gast

    heb epub boeken en wil die op de kobo zetten. helaas zie ik geen boeken. heb calibre gebruikt en ook naar pdf geconferteerd!

    helaas zie ik ze niet ! wat doe ik fout. eerder lukte het wel

    #62996 Reageer
    Dirk
    Gast

    Ik heb eenzelfde probleem. Ik heb er e-pub bestanden opgezet maar de bibliotheek blijft leeg terwijl ze er wel opstaan.

    #63009 Reageer
    Dirk
    Gast

    Ben er achter. Je moet voor de boeken eerst een map aanmaken met bvb de naam van het boek. Daar het boek in zetten en de map gewoon naar je ereader kopiëren. (Ereader aansluiten op de pc en de ereader openen en daar de map in zetten.)

    #67080 Reageer
    Linda
    Gast

    Vandaag een Kobo Aura H20 aangeschaft, maar inderdaad het probleem dat ik e-pub via windows verkenner van de pc overzet naar de e-reader maar de bibliotheek blijft leeg. Of ik de bestanden erop zet of het onder een bestandsmap doe, dat maakt helaas niet uit.

    #67081 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Al via Calibre geprobeerd? In Calibre kun je het toestel aanduiden en de boeken na opname in de Calibre bibliotheek onmiddellijk naar de reader verzenden. Het lijkt een omweg maar zou moeten werken.

    #67089 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Is het niet dat je de e-reader eerst netjes van de pc moet loskoppelen en dat de ereader dan pas begint met het verwerken (indexeren) van de boeken in de bibliotheek…? Niet al te grote aantallen boeken in één keer.
    Maar ik stuur eigenlijk ook altijd via Calibre nieuwe boeken van mijn laptop naar mijn Kobo (Glo HD).

    #67604 Reageer
    Ellen
    Gast

    Ik had eerder Sony ereader, epubs werden makkelijk via pc naar ereader overgezet, en snel terug te vinden in Sony. Vandaag heb ik Kobo Aura Editions 2 gekocht en dacht hetzelfde te doen als bij Sony.
    ePubs zie ik wel in e: schijf van Kobo op PC maar ik zie ze niet terug op Kobo bij bibiotheek (lezen). Hoe ik ook doe, ik heb KoboDesktop gedownload en gesynchroniseerd, niets helpt.
    Help me, anders breng ik Kobo terug naar de winkel.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Reactie #50508 in Boeken makkelijk over te zetten?
Je informatie: