Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Amazon Boeken makkelijk over te zetten?

  • Dit onderwerp bevat 11 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door Ellen.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #50505 Reageer
    Marelisa
    Deelnemer

    Ik ben eruit: ik ga een kindle paperwhite aanschaffen.
    Ik vraag me alleen af of ik de boeken die ik gekregen heb van een vriendin en nu in mijn pc staan makkelijk over kan zetten op de kindle paperwhite? Kan ik alle boeken er zo opzetten of moeten die boeken van een speciale site komen?
    Je merkt het misschien al: mijn eerste ereader wordt dit dus ik ben maar een leek op dit gebied.
    Bedankt alvast voor de hulp.

    #50508 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Op de Kindle kun je geen boeken in .epub bestand zetten. Je moet ze eerst omzetten naar het .mobi formaat. Het handigste is om dit te doen met het (gratis) e-bookbeheerprogramma Calibre. Je kunt de bestanden vanuit het programma dan ook direct op je Kindle zetten. Succes!

    #50512 Reageer
    Marelisa
    Gast

    Bedankt jolene voor je reactie.mis dat ook het geval als ik een kobo ereader koop?
    Het lijkt mij zo’n gedoe om alle boeken over te zetten.
    Groet marelisa

    #50528 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Neen, dat is niet het geval als je een Kobo koopt. Deze werkt met ePub bestanden. Persoonlijk vind ik het omzetten best gemakkelijk. Als de boeken toch van computer naar reader moeten kan het in één adem. Je hoeft ook niet meteen alle boeken om en over te zetten

    #50627 Reageer
    Redactie
    Moderator