Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Algemene topics over ereaders Boeken overzetten op nieuwe e-reader

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #23686 Reageer
    MarianneIL
    Deelnemer

    Ik heb een e-reader (KOBO) die een jaar of 6 oud is en veel gebruikt. Ik denk er over een nieuwe te kopen, maar kunnen de boeken van mijn oude naar een nieuwe makkelijk overgezet worden en hoe doe ik dat?

    #23706 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Persoonlijk laadt ik de boeken op mijn computer en zet ze via de computer op een nieuwe reader. Mocht u de boeken niet op één of andere schijf van de computer hebben staan, dan kunt u ook proberen ze alsnog op de computer te krijgen door de oude reader aan te sluiten en de boeken van die reader -extra schijf – naar uw computer te kopiëren. Hou er wel rekening mee dat indien de boeken met DRM beveiligd zijn, alle toestellen op hetzelfde account moeten zijn geregistreerd. Anders krijg je onvermijdelijk een foutmelding. Gemakkelijk is ook de boeken opnieuw te downloaden van uw account bij uw leverancier(s) van e-boeken. M.i. is rechtstreeks overzetten van oude naar nieuwe ereader niet zomaar mogelijk. Zijn uw boeken met Watermerk beveiligd of DRM-vrij dan stelt het probleem van leesbaarheid zich niet.

    #23707 Reageer
    MarianneIL
    Deelnemer

    Bedankt voor uw bericht. De meeste boeken heb ik op een pc staan, “probleem” is alleen dat ze op 3 verschillende staan en niet allemaal. Ik kan dus vooraf het beste lijstjes maken. Had het makkelijk gevonden als overzetten in een keer kon.

    #24278 Reageer
    Boogsy
    Deelnemer

    Ik zou proberen een bibliotheek op te bouwen in het programma Calibre, dat volgens mij ook boeken vanaf een e-reader kan importeren. Eenmaal in de bibliotheek geplaatst kunnen e-books zonodig in een ander formaat worden omgezet en worden verzonden of geexporteerd naar de nieuwe e-reader.

    #24280 Reageer
    MarianneIL
    Deelnemer

    Thnx! Ik ga Calibre opzoeken en kijken hoe het werkt.

    #24841 Reageer
    Sludge
    Gast

    Andere vraag; om bibliotheek boeken op mijn ereader te krijgen heb ik het programma Adobe Digital Editions nodig. Dit programma kan ik wel downloaden en installeren maar het programma opent vervolgens niet. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Heb het al opnieuw geinstalleerd, geopend als administratoren mijn computer geupdate naar Windows 10.

    #24842 Reageer
    MarianneIL
    Deelnemer

    Het kan natuurlijk van de versie van digital editions die je hebt gedownload afhangen. Ik gebruik http://adobe-digital-editions.en.softonic.com/download op windows7 en windows8. En nooit een probleem gehad met openen.
    Ik zag dat er ook een .3 bestaat, die heb ik niet geprobeerd, omdat de “oude” het probleemloos doet

    #24847 Reageer
    Sludge
    Gast

    Dank voor de tip, maar helaas, verschillende versies (3.0 en 4.5) van die site die had ik gedownload.

    #24848 Reageer
    MarianneIL
    Deelnemer

    Kan je die nog deleten en het met versie .2 proberen? Of is die niet meer te downloaden?

    #24849 Reageer
    Sludge
    Gast

    Kan geen oudere te downloaden versie vinden.

    #24850 Reageer
    Jacqueline
    Gast

    @Sludge
    Waarom gebruik je Calibre niet?

    Zie hierboven ook de bijdrage van Boogsy op 11 okt 2015 om 14:53.

    #24851 Reageer
    Sludge
    Gast

    Dank, ga ik proberen. Ben echter bang dat bibliotheek boeken (https://www.bibliotheek.nl/ebooks#m0d1o1j1p0t) enkel via Adobe Digital Editions binen te halen zijn.

    #24852 Reageer
    Sludge
    Gast

    Ja, Calibre kan ik downloaden en openen. Bieb boeken kan ik echter niet openen met Calibre. Probleem dus hellas nog niet opgelost…

    #24865 Reageer
    HildaT
    Deelnemer
    #24889 Reageer
    Sludge
    Gast

    Ja, het werkt! Enorm bedankt voor de hulp!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
Reageer op: Reactie #24280 in Boeken overzetten op nieuwe e-reader
Je informatie: