Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Algemene topics over ereaders Calibre bibliotheek kopieren

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #19793 Reageer
    philipstelvio
    Deelnemer

    Hallo.

    Ik gebruik al een tijdje Calibre in combinatie met mijn Kobo Aura. Calibre staat momenteel op mijn huis-PC.
    Nu heb ik Calibre portable geinstalleerd op een losse harde schijf zodat ik die mee kan nemen op reis in combinatie
    met een kleine notebook.
    Hoe krijg ik echter al de boeken uit de calibre bib op mijn thuis-pc naar de portable versie gekopieerd?
    Philip

    #19806 Reageer
    HildaT
    Deelnemer
    #23248 Reageer
    Jeanine
    Deelnemer

    Ik heb vanmiddag een Kobo glo HD gekocht,maar nu lukt het me niet om via Calibre mijn boeken op de e reader te krijgen. Hij heeft nu wel de knop: naar apparaat, maar als ik een boek wil doorsturen krijg ik de boodschap: Kobo database versie niet ondersteund.
    Hoe krijg ik de boeken op mijne reader.

    #23251 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Heb je wel een recente update van Calibre? Mijn zus heeft ook een H2O en bij haar lukte dit ook niet bleek dat ze een oude versie van Calibre had

    #23252 Reageer
    Jeanine
    Deelnemer

    Ja, ik heb de nieuwste versie. Het vreemde is dat ik steeds deze melding krijg, maar nu blijkt dat de boeken wel op de e reader staan. Ik snap er niet veel van. Ik hoop dat lezen goed blijft gaan want ik ga zondag op vakantie.

    #23253 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Misschien ondersteund Calibre de Glo HD nog niet goed, omdat deze erg nieuw is. Je an natuurlijk altijd je boeken even op een sdkaartje zetten voor de zekerheid en die meenemen op vakantie. Verder zou ik sowieso nooit 100% vertrouwen op iets waar een stekker aan/batterij in zit en zou ook nog een papieren boek meenemen. (beetje hetzelfde als mensen die 100% op hun navigatie vertrouwen, de wegenkaarten uit de auto gooien en dan hopeloos verdwalen als de navigatie het begeeft)

    #23254 Reageer
    Jeanine
    Deelnemer

    Het probleem is geweest dat mijn nieuwe Kobo glo HD niet goed functioneerde, met andere woorden hij was kapot.
    Ik ben teruggegaan naar de winkel en daar constateerde ze direct dat er iets mis was met het geheugen. Helaas hadden ze geen nieuw exemplaar dus kreeg mijn geld terug. Bij een andere winkel een nieuwe gekocht en zover het er nu uitziet, is deze goed. Het is me gelukt er boeken op te zetten en ik krijg geen vraagde melding meer.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Reactie #19806 in Calibre bibliotheek kopieren
Je informatie: