Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Algemeen Nieuws & Discussie E-boeken van KOBO bibliotheek omzetten naar Desktop

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #82524 Reageer
    Sandra1983
    Deelnemer

    Hoe kan ik mijn e-boeken die ik via Kobo heb gekocht en nu dus alleen op mijn ereader van Kobo staan omzetten naar mijn desktop om daar verder te lezen. En overzetten op een Sony ereader.

    Via de Calibre bibliotheek zie ik doe boeken wel op mijn reader staan, maar ik kan ze niet kopieren. Op het apparaat zelf kan ik de epub bestanden niet vinden.

    Waar gaat het mis?

    #82526 Reageer
    monique
    Gast

    volgens mij kun je ze opnieuw downloaden als je inlogt bij kobo

    #82557 Reageer
    Joan
    Gast

    Inderdaad de boeken slaan in je Kobo bib op het internet. Inloggen en opnieuw downloaden op je computer en klaar is Kees.

    #82674 Reageer
    Jozefine Gaesterhuis
    Gast

    Ik heb via een website over leuke kinderboeken een aantal kindeboeken e-books aangeschaft, maar het lukt me niet om deze in te laden op de sony. Dit gebeurt me helaas wel vaker. Ik denk dat er misschien iets mis is met het apparaat.

    #82679 Reageer
    Joan
    Gast

    Ik nam een kijkje op die site maar lijk niet rechtstreeks boeken te kunnen bestellen. Ik word doorgestuurd naar Bol.com en die vermelden dat de boeken via ‘deze app’ slechts op een verlanglijst kunnen worden gezet of ook beschikbaar zijn in Kobo PLUS.

    Boeken gekocht via Bol.com kunnen naar de computer worden gestuurd. Vervolgens kun je ze copiëren naar de Sony. Mij komt het voor dat Sony geen Wifi mogelijkheden heeft en niet rechtstreeks boeken kan ontvangen. Copiëren van computer naar de Sony moet wel mogelijk zijn, tenminste als de boeken niet beschermd zijn door DRM. De meeste Nederlandse boeken gebruiken een zgn. Sociaal DRM. Die boeken kunnen op verschillende readers worden gelezen maar bevatten wel een incriptie die naar de oorspronkelijke koper verwijst.

    #91869 Reageer
    Sjaan
    Gast

    Gisteren een luisterboek bij Bol.com gekocht in de veronderstelling dat ik dat naar mijn pc of samsung kon kopiëren.
    Helaas: alleen te luisteren met een Kobo-reader of Kobo-app. Ik heb geprobeerd de audiofile te vinden en handmatig te verplaatsen.
    Helaas, niet te vinden. Het blijkt dat je e-boeken en ander digitaal materiaal uitsluitend op Kobo kan downloaden en lezen of luisteren. Lijkt me een vorm van koppelverkoop. Inmiddels besloten BOL in de ban te doen, boeken zijn ook bij je eigen boekhandel digitaal te bestellen. Groet Sjaan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #82679 in E-boeken van KOBO bibliotheek omzetten naar Desktop
Je informatie: