Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo E books van IPad pro naar kobo

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #91428 Reageer
    Loes
    Gast

    Ik krijg mijn ebooks van de bibliotheek en van bol.com niet van mijn Ipad pro naar mijn kobo ereader. Adobe digital editions heb ik gedownload. Bij het gekochte boek zegt hij dat hij beveiligd is met DRM. Hij zegt dat ik moet deautoriseren maar ik krijg dat niet voor elkaar.
    De bibliotheek boeken zie ik helemaal niet in mijn Kobo staan. Wel op de Ipad. Heeft iemand tips?

    #91593 Reageer
    Linda
    Gast

    Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, weet jij al een oplossing? 🙂

    #91892 Reageer
    Tom
    Gast

    Ik heb de volgende truuk bedacht om boeken van de bieb draadloos naar kobo ereader (kobo Clara SE) te krijgen
    1. Download het boek van de online bibliotheek. Je krijgt nu een .acsm bestandje in de download folder van de ipad.
    2. Ga op je ipad in je browser naar http://www.acsmconverter.com en upload daar het .acsm bestand, converteer het naar een .epub bestand, en download dat weer naar de downloadfolder op je ipad.
    3. Stuur het .epub bestand als bijlage van een email naar je eigen gmail mailadres. Maak op gmail.com desnoods apart een mailadres voor je kobo ereader aan.
    4.zorg dat je ereader via wifi is verbonden. Open op je kobo ereader de browser. Die is te vinden onder “Meer”-“betafuncties” Het is een traag en vrij onhandig ding, maar je kunt er mee het internet op.
    5. Ga in de browser naar http://www.gmail.com . Open de webversie en vul het emailadres en het bijbehorende wachtwoord in. Onhandig toetsenbordje, maar het lukt wel.
    6. Als het goed is opent gmail nu de inbox van je mailadres en zie je de mail die je net aan jezelf gestuurd hebt. Open die mail, ga naar de bijlage en druk op de knop “downloaden” en daarna op “openen”. Als alles goed gegaaan is, kun je nu het boek op je ereader lezen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #91593 in E books van IPad pro naar kobo
Je informatie: