Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Algemene topics over ereaders E-reader met goede resolutie

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #23157 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi allemaal,

    In mijn zoektocht naar een goede e-reader vraag ik mij af welke e-reader een goede resolutie heeft zodat je ogen minder snel moe worden. Verder zou een landscape optie mooi zijn en zou het mooi zijn als je de epubs bestanden op je computer naar een folder gekopieerd kunnen worden.

    De Kobo Glo of kobo Glo HD lijkt me mooi, maar heb dus geen idee of de resolutie zodanig goed is zodat het minder snelle ogen veroorzaakt.

    Hoor het graag.

    #23159 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Genoemde e-readers hebben geen landscape optie. Je kan ze niet naar een folder kopiëren, ja dat kan wel maar er gebeurd niks mee, als je op je e-reader mappen wilt maken kan je dit het beste via Calibre doen.
    Hoe de resolutie is weet ik niet, ik heb geen last van vermoeide ogen tijdens het lezen op de e-reader

    #23161 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Alle ereaders hebben een goede resolutie waar je ogen niet moe van worden. Je ogen worden wel moe van het licht van lcd-schermen, maar van een eInk-scherm leest het net als van papier. En als je wilt, dan kan je natuurlijk de letters iets groter instellen.

    #23162 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dank je Hilda.
    Dus als ik het goed begrijp heb ik Calibre nodig om het Epub bestand op mijn pc naar de e-reader te kopiëren?

    Weet je of er verschil zit tussen de Kobo Glo of kobo Glo HD qua resolutie? Is de HD puur voor de helderheid/scherper of is hierbij ook de DPI of hz hoger dat je weet? Hoger dpi en/of hz is beter voor de ogen heb ik begrepen.

    #23163 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Kobo glo: 1024×768 resolution, 213 ppi
    Kobo glo HD: 1448×1072, 300 ppi

    #23165 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dank Jeroen! Ik had je eerdere post helemaal overzien.
    Ik ga dan toch voor de HD versie ivm de hogere ppi.

    Nogmaal dank!

    #23179 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Je hebt geen Calibre nodig om je boeken op de ereader te zetten maar wel wanneer je deze in verzamelingen wilt hebben. Calibre is overigens een gratis te downloaden programma.

    #23193 Reageer
    Johan30
    Gast

    Ik heb inmiddels de kobo hd thuis en het is me ook gelukt om via Calibre boeken aan de verzameling toe te voegen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #23162 in E-reader met goede resolutie
Je informatie: