Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo ebook overzetten van tablet naar kobo glo

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #23468 Reageer
    bieke
    Gast

    Op welke manier kan ik een ebook overzetten van een samsung-tablet naar de ereader kobo glo?

    #23470 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Allebei aansluiten op je pc/laptop. deze ziet beide apparaten als een extra schijf, zoek het boek op op je tablet (ga naar deze pc, klik op de schijf van het tablet, zet rechtsboven in het zoekvenster naam boek of auteur en klik op vergrootglas) klik vervolgens rechts ophet boek en doe kopiëren naar…. Koboreader

    #24210 Reageer
    danielle
    Gast

    Is het ook mogelijk om ze over te zetten zonder computer? Ik dacht de ereader Te koppelen aan mijn tablet en dat ie dan als externe schijf tevoorschijn kwam…werkt dus niet. Mijn tablet is mijn computer.

    #24212 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Bij mij werkt dit wel.

    #24216 Reageer
    danielle
    Gast

    Hoe koppel jij hem dan aan je tablet? Misschien dat het daar aan ligt.

    #24219 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Ik koppel ‘m via een (gewone) usb aan de ereader (micro usb)
    Ik heb een Asus transformer en deze heeft een gewone usb aansluiting

    #91045 Reageer
    Pierre
    Gast

    Ebooks kun je zonder kabel overzetten naar Kobo zonder kabel of PC via Kobo’s ingebouwde simpele webbrowser.
    De ebook mag niet Adobe-DRM protected zijn. (Dus op het smartphone te openen met bijv. de Lithium app).
    (Watermerk-DRM mag wel)

    Start KOBO’s webbrowser:
    – Ga naar instellingen > Beta functies> InternetBrowser en klik op START.

    Via een EMail
    ===========
    De KOBO webbrowser is traag maar kan de websversie van http://www.gmail.com wel aan.
    Dus stuur jezelf een email met de ebook als attachment.

    Vul op de URL balk bovenin http://www.gmail.com in.
    Kies de WEBVERSIE en Log in.
    Open de Email, download en OPEN de attachment.
    Nu wordt de ebook aan je toegevoegd.
    Vergeet niet bij google uit te loggen.

    Rechtstreeks via lokale WIFI netwerk
    ============
    Binnen eenzelfde WIFI netwerk kun je ook rechtstreeks bestanden overzetten, maar op campings e.d lukt dat soms toch niet.
    Installeer op je (Android) telefoon een simpele HTTP server (SimpleHTTPServer) uit de app store en start deze.
    Makkelijkst en veiligst is om bij de app ‘settings’ de geadverteerde folder eerst nog even naar ‘/downloads’ te veranderen.
    (als daar je ebook staat tenminste).

    De HttpServer app geeft je de URL waarop je telefoon bestanden bereikbaar is, iets met 192.168.xx.xx:12345).
    Dit locale subnet address vul je in op de KOBO browser.
    Browser naar de ‘downloads’ folder en open de ebook.
    Vergeet niet de HttpServer op je telefoon af te sluiten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Reactie #91045 in ebook overzetten van tablet naar kobo glo
Je informatie: