Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Algemene topics over ereaders Eerste hulp bij problemen met je ereader: Vastgelopen ereader

  • Dit onderwerp bevat 64 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 maanden geleden door A. Kooijman.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Berichten
  • #19818 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Het kan gebeuren dat je ereader ineens nergens meer op reageert. Wat moet je dan doen? We zetten in dit topic enkele tips op een rijtje. Voel je vrij om je eigen tips er aan toe te voegen, of vragen te stellen!

    Een veel voorkomende oorzaak van een vastlopende ereader is dat de batterij van je ereader ineens leeg is, zonder dat er een waarschuwing op het scherm is verschenen. Daarnaast kan het gebeuren dat je ereader oververhit raakt, dat je te veel ebooks op je ereader hebt staan, of dat je ereader echt gewoon stuk is. Hieronder enkele stappen die je kunt nemen als je ereader niet meer reageert.

    1. Sluit je ereader een dag of een nacht lang aan op het lichtnet. De USB-poort van je laptop levert soms niet genoeg stroom om de ereader goed op te laden. Je kunt in principe de meeste USB-laders voor het stopcontact wel gebruiken, geen noodzaak om een nieuwe te kopen dus als je er al een hebt voor een ander apparaat.
    2. Voer een soft of een hard-reset uit. In de handleiding van je apparaat staat hoe je dit doet. Op de Kobo-ereaders heb je bijvoorbeeld een gaatje waar je met een paperclip een knopje in kunt drukken voor een soft-reset. Een hard-reset (ook wel factory-reset genoemd) doe je bij de Kobo Glo bijvoorbeeld door het lichtknopje in te drukken tegelijk met de aan/uit schakelaar.
    3. Neem contact op met de winkel waar je het apparaat kocht, of met de fabrikant van het apparaat. Vaak hebben ze tips, of kunnen ze een andere oplossing geven. In het uiterste geval wisselen ze je ereader om voor een werkend apparaat.

    Nog meer tips?

    #23010 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Als niets meer lukt het apparaat in beweging te krijgen kan je ook nog een terugzetten naar fabrieksinstelling overwegen, bij kobo gaat dit door de lichtknop in te drukken en de aan/uit naar rechts te schuiven en beide vast te houden tot de ereader opnieuw opstart (dit gaat uiteraard alleen op voor de ereaders van kobo met genoemde knoppen zoals de Glo, Aura, Aura HD enz)
    Je bent wel boeken en instellingen kwijt, maar dat ben je ook als je een nieuwe aan moet schaffen.

    #23023 Reageer
    Lieke
    Gast

    Bij mij lukt beide niet. Er is een soort streep te zien van een cover van een boek in het scherm en deze blijft te alle tijden staan… Wat te doen?

    #23024 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Beide wat lukt niet?

    #23026 Reageer
    Lieke
    Gast

    Soft resetten and hard resetten. De streep in het scherm blijft :s

    #23031 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Fabrieksinstelling dan?

    #23043 Reageer
    Martijn
    Deelnemer

    Ziet het er ongeveer zo als op deze site uit, Lieke?

    dan is het scherm van je ereader helaas kapot, daar valt niet zo heel veel meer aan te doen vrees ik, of je moet een beetje handig zijn en het stappenplan op die pagina volgen..

    #73091 Reageer
    Wim Diepstraten
    Gast

    Mijn kobo ereadersil niet meer communiceren met de computer, metalen met Adobe digital editions.
    Wat te doen?

    #73423 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Je zou eens een andere snoertje kunnen proberen

    #80076 Reageer
    Cor H
    Gast

    waar kan ik mijn Iracus e-reader laten repareren.

    #82764 Reageer
    Melissa
    Gast

    Ik heb ook een ereader een pocketbook touch lux 3 ik heb die meer dan een maand en hij loopt vast wat kan ik daar aan doen?

    #82940 Reageer
    Kirsten
    Gast

    Ik heb een bebook. Ik moet telkens de batterij ontkoppelen om het apparaat weer aan te schakelen. Hij laadt normaal op en de batterij houdt zijn vermogen heel normaal.
    Vooraleer ik een nieuwe koop wou ik graag weten of dit kan gerepareerd worden.

    #83606 Reageer
    Josje van de Berg
    Gast

    Ik heb een Kobo glo e reader. Met 1 boek op de e reader zetten is er een probleem. Hij blijft dan hangen bij 50% en doet verder niets meer. moet hem resetten om verder te gaan. De titel van het boek staat er dan wel op maar kan het niet openen. N et resetten kan ik wel verder maar niet met dit boek. Bij andere mensen doet dit Epub bestand het prima.
    Andere boeken komen er probleemloos op te staan bij mij.
    Wat nu?

    #83634 Reageer
    Joan
    Gast

    Heb je het boek al eens omgezet van epub naar epub met een conversieprogramma zoals Calibre er één is? Soms bevatten bestanden ‘fouten’ die voor het ene toestel een niet te nemen hindernis zijn en maar voor een ander toestel geen probleem vormen.

    #87625 Reageer
    Renée
    Gast

    Ik kan geen boeken meer kopen.
    Als ik wil afrekenen zegt hij ” oeps, lukt niet, probeer het andere keer”.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 65)
Reageer op: Reactie #88539 in Eerste hulp bij problemen met je ereader: Vastgelopen ereader
Je informatie: