Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Algemene topics over ereaders Eerste hulp bij problemen met je ereader: Vastgelopen ereader

  • Dit onderwerp bevat 64 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 maanden geleden door A. Kooijman.
15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Berichten
  • #91427 Reageer
    Steven
    Gast

    Hey Nora,
    Ik heb hetzelfde probleem.
    Heb je al een oplossing kunnen vinden?

    #91438 Reageer
    Martijn
    Gast

    Heb hier een Kobo Aura H20 die bevroren was in het “slaapscherm”. Niets hielp. Reset via knoppen kon niet, computer zag hem ook niet. Kobo helpdesk was compleet nuteloos. Was net een maandje over de 2 jaar garantie, dus het enige wat ze konden doen, was een kortingsbon van €25 bij aanschaf van een nieuwe bij Bol.com.

    Heb hem een hele tijd laten liggen in de hoop dat de batterij zou leeglopen, maar helaas. Na 9 maanden nog steeds geen verandering. Ondertussen hebben we al een ander aangeschaft.

    Heb hem vandaag maar eens opengemaakt. Vervolgens de batterijkabel losgekoppeld: scherm bleef op het zelfde beeld staan. Weer vastgemaakt en power+reset ingedrukt. Vervolgens herstart hij weer en werkt hij weer als behoren. Leuk detail: batterij is nog op 76% na 9 maanden.

    Lezen is dus weer mogelijk. Denk wel dat ik maar uit de buurt van water hou. Erg jammer dat Kobo dit niet gewoon repareert en het apparaat meteen afschrijft. Neem aan dat zij de afsluitende lijm wel kunnen vervangen, zodat hij waterdicht blijft.

    #91439 Reageer
    Claire
    Gast

    Mijn Kobo Aura is vastgelopen. Ik heb geen gaatje voor een paperclip. Batterij is vol .. Hij blijft ” staan” op een bladzijde uit een boek wat ik aan het lezen was.

    Oplossing iemand ?

    #91468 Reageer
    Harold
    Gast

    Mijn Kobo Clara reageert niet meer. Scherm geeft tekst “uitgeschakeld”. Daarnaast toont het scherm de cover van het boek waar ik mee bezig ben. Reset via aan/uitknop werkt niet. Knop zowel kort als lang ingedrukt gehouden. Opladen geeft geen resultaat ook niet na een dag lang aan de lading. Heb diverse laders en via laptop geprobeerd. USB van de laptop ziet de Kobo ook niet, maar dat lijkt me logisch omdat de Kobo isuitgeschakeld.

    #91472 Reageer
    Mario
    Gast

    @Nora Ik heb een Vision2 en heb hetzelfde probleem. Had de e-reader al zeker een jaar niet meer gebruikt, maar vermits ik nu weer regelmatig naar kantoor ga met de trein, komt hij weer van pas. Maar bij opstarten zie ik knop ‘Nu instellen’ en wanneer ik daarop klik krijg ik ‘Er is een fout opgetreden bij de intiaiisatie. U kunt uw tolino reader later initialiseren’. Heb hem ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Alles wordt dan gewist. Dan kon ik weer aanloggen, boeken waren terug beschikbaar, maar dan liep hij weer vast, en toont weer de knop ‘Nu instellen’… En dan opnieuw de foutmelding… Heb ondertussen een Vivlio reader gekocht, maar bij Standaard Boekhandel zei men dat ik Tolino eens moest binnenbrengen, hij zou er eens naar kijken. Nog geen tijd gehad om terug te gaan, maar als ik ga en heb een oplossing laat ik hier zeker iets weten.

    #91541 Reageer
    Jannetje Johansson
    Gast

    De Kobo Clara is voor de tweede keer vastgelopen.
    Ik heb al van alles geprobeerd,ik kom totdat ik een wifi netwerk moet schrijven.
    En een wachtwoord….dat wachtwoord en netwerk wat ik de eerste keer ook gebruikte,toen lukte het wel dat ik verder kwam.
    Deze keer dus niet…..ze krijgen geen contact met mijn netwerk.
    De wifi staat aan,de batterij is vol opgeladen op de Kobo,allemaal gecontroleerd.
    Aan en uit gezet,aanknopje ingehouden heel even…..
    Please Help!

    #91567 Reageer
    chris
    Gast

    @Mario, heb hetzelfde probleem met mijn vision2. Heb jij ondertussen al een oplossing?

    #91599 Reageer
    Miriam
    Gast

    Ik heb exact hetzelfde. Heb je toevallig al een oplossing gevonden?

    #91611 Reageer
    Willemien
    Gast

    Hoi allen, nadat “ineens” mijn Touch HD3 van het ene op het andere moment niet meer werkte (terwijl ik op pagina 8500 was van mijn 10.000 pagina boek) en de winkel ook niks ermee kon heb ik een nieuwe gekocht. Boek uitgelezen, nieuwe boeken… en verhipt: nu zit WEER de aan/uitknop vast. WEER totaal zonder reden (niet gevallen ofzo) dus aan de google en zo kom ik erachter dat het heel veel gebeurt. Oplossing: aansluiten op de pc en aan/uitknop 20 seconden vasthouden. Meestal laad ik ze op op een laadstation, niet op de pc. Daar lukt dat dus niet mee en ook het oeverloos lang de aan/uit knop induwen ook niet. Maar met DE COMBINATIE: EN in USB van je computer EN de aan/uitknop ben ik nu in het bezit van 2 werkende Pocketbooks.

    #91629 Reageer
    Debast Christel
    Gast

    Hallo. Heb mijn tolino 3 jaar niet gebruikt. Nu komt er op dat er een fout is opgetreden bij de initialisatie en ik het later is moet proberen. Maar één week later lukt het nog niet ! Ook weet ik mijn wachtwoord niet meer !

    #91652 Reageer
    Liesbeth Spijkers
    Gast

    Mijn kano Ereader is vastgelopen en blijft op dezelfde bladzijde staan reageert ook niet op de aan of uit knop
    .er zit geen gaatje in voor de soft reset uit te voeren . Wat moet ik nu doen .

    #91653 Reageer
    Liesbeth Spijkers
    Gast

    Mijn kabo Ereader is vastgelopen en blijft op dezelfde bladzijde staan reageert ook niet op de aan of uit knop
    .er zit geen gaatje in voor de soft reset uit te voeren . Wat moet ik nu doen .

    #91722 Reageer
    Hans Schipper
    Gast

    Mijn kobo forma had ik binnen de garantietermijn omgeruild omdat de aan uitknop het niet deed. Het nieuwe apparaat had hetzelfde mankement. Zolang de reader niet vastloopt heb ik er geen last van omdat je hem met de sleepcover een soort van uit zet. Wanneer het apparaat vast loopt kwam die binnen enkele dagen weer los zodra de melding verscheen dat ie aan de oplader moet. De kobo forma van mijn vrouw liep ook vast en ook deze was niet te bedienen door de aan/uit knop. Aansluiten aan de computer maakte geen verbinding zichtbaar. De serviceafdeling van Kobo heeft alleen instructies die uitgaan van werkende knoppen. Als de knoppen niet werken mag je het verder zelf uitzoeken. Ze hebben zelfs geen reparatieservice. Na een paar weken wachten bleef dezelfde pagina onveranderd staan, zonder melding van batterij leeg. Naar voorbeeld op YouTube de achterzijde opengemaakt om te proberen de stroom te onderbreken. Dat ging niet omdat de batterij er aan gesoldeerd zit. Ten einde raad nog maar eens met de computer verbonden.En ja, toen kwam ie los. Het lijkt erop dat na een aantal dagen of weken wachten met open sleepcover de accu toch leeg raakt (snelheid afhankelijk val ingestelde lichtsterkte) . Wanneer je het apparaat dan aansluit op de computer komt ie alsnog los.
    Jammer dat zo’n goed bevallen ereader binnen zo’n slechte serviceomgeving wordt verkocht.
    Ik hoop dat anderen met een forma iets aan deze ervaring hebben.

    #91724 Reageer
    Hilliebillie
    Gast

    Waarom heb je deze ook niet omgeruild? Nu gaat dit je niet meer lukken, omdat je ‘m open hebt gehad.

    #91741 Reageer
    Anne
    Gast

    Hallo!
    Ik heb de Kobo aura editie 2, en deze heeft sinds een paar weken kuren.
    Bovenin het scherm gaat alles een eigen leven leiden: het venster batterij/wifi/etc popt een seconde over voor de volgende begint. Als ik een boek lees, komt het scherm met andere boeken steeds in beeld.
    Heb al gereset, fabrieksinstellingen gedaan. Het enige wat even werkt is mijn scherm ontvetten, maar dan is het na een paar uur toch weer terug.
    Heeft iemand een idee?

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 65)
Reageer op: Reactie #91439 in Eerste hulp bij problemen met je ereader: Vastgelopen ereader
Je informatie: