Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Algemeen Nieuws & Discussie Elly's choice

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #24149 Reageer
    Marianne
    Gast

    Gebruikt iemand hier Elly’s choice? Kun je de boeken op een ereader zetten of kun je ze alleen op een tablet lezen (net als de vakantiebieb?) Zijn het leuke boeken?
    Ik lees graag en veel en denk erover om een abonnement te nemen. 3 Euro per maand lijkt me echt weinig voor zoveel boeken! Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

    #24151 Reageer
    MarianneIL
    Deelnemer

    Hallo naamgenoot,
    Ik heb geen abonnement, maar heb een keer “een maand” cadeau gekregen. Ik zit er ook wel eens over te denken, maar heb nog zo veel ongelezen boeken dat ik er nog even mee wacht.
    Elke maand 10 boeken, waarvan er 5 vaststaan en je daarnaast kan kiezen tussen 3 pakketten (vrouw, man, literatuur). Op de site kan je goed zien welke boeken het zijn en ja, het zijn goede boeken. Het zijn niet de net gepubliceerde boeken, maar zelfs als het elke maand 5 voor jou nieuwe boeken zouden zijn, is het nog steeds erg goedkoop.
    En wat voor jou ook belangrijk is: je kan ze als epub downloaden en dus op een ereader zetten. Je kan elk boek 4 keer downloaden, dus als je meerdere pc’s gebruikt of als er een keer wat mis gaat, kan je ze (in dezelfde maand) opnieuw downloaden.

    groet,
    Marianne

    #24180 Reageer
    Marianne
    Gast

    Bedankt Marianne! Ik ga dan toch maar een abonnement nemen, heerlijk allemaal nieuwe boeken, vooral nu het weer wat kouder wordt.

    #24181 Reageer
    MarianneIL
    Deelnemer

    Ik wacht nog even, op mijn ereader nog 70 niet gelezen boeken en in mijn boekenkast meer dan dat aan papieren boeken. Met een gemiddelde van 1 boek per week nog leesvoer voor drie jaar dus….

    #24182 Reageer
    Manon
    Gast

    Hallo Marianne,
    Ik heb een abonnement op Elly’s choice. Ik ben tevreden, er staan altijd goede boeken tussen.
    De boeken zijn gewoon rechtstreeks op de e-reader te zetten (ik heb een kobo-glo). Je mag ze 3 keer downloade, niet alleen in de betreffende maand, maar je kunt bijvoorbeeld in oktober de boeken van augustus nog een keer downloaden mits je de 3 keer niet overschrijdt.
    Veel leesplezier! Manon.

    #24276 Reageer
    Boogsy
    Deelnemer

    Een goede prijs voor 10 main stream ebooks. Wie veelal een specifiek genre leest, lijkt mij minder geholpen met de selectie.

    #24329 Reageer
    Bob45
    Gast

    Om te proberen twee vouchers aangeschaft uit de Ing-rentewinkel, waarmee 40 boeken waren te downloaden. Meest vrouwenboeken inclusief een aantal overduidelijke chicklits. Gevraagd aan Ellyschoice of er wellicht ook een Harryschoice komt. Men zei met zoiets bezig te zijn. Reden voor mij om voor €36 een jaarabonnement te nemen, men krijgt hiervoor maandelijks een basispakket van vijf titels en vijf boeken uit een van de te kiezen categorieën: ‘vrouw’, ‘man’ of ‘literatuur’. Voor €24 per jaar extra kan men zich op een categorie extra abonneren. De titels in de categorie ‘man’ zijn m.i. gekozen door vrouwen die bij ‘man’ aan Chippendale achtige figuren denken en wat die zich voor lectuur kunnen wensen. Dan nog liever vrouwenboeken. Gekozen voor ‘literatuur’. Inmiddels zo’n zeventig titels gedownload en verschillende interessante boeken gelezen. Mijn oordeel, bij Ellyschoice krijgt men voor weinig geld veel boeken waaruit voldoende een keuze is te maken. Voor Kobo bezitters een waarschuwing! De boeken van Ellyschoice liefst met behulp van Calibre en een speciale Kobo plug-in op de e-reader zetten omdat anders bij ten minste de helft van de boeken het lettertype en de verdere opmaak niet is te beïnvloeden en men met slecht leesbare boeken blijft zitten.

    #24330 Reageer
    MarianneIL
    Deelnemer

    IK gebruik Adobe Digital editions en heb (nog) geen probleem met met opmaak en lettertype gehad

    #24331 Reageer
    Bob45
    Gast

    Het is een probleem dat zich bij Kobo e-readers kan voordoen waarop boeken zijn geplaatst die niet via de Kobo shop zijn aangeschaft. Kobo converteert zijn boeken naar een speciaal Kobo ePub format (KePub). Met Calibre en een speciale plug-in kun je zelf je elders aangeschafte ebooks, zoals van Ellyschoice, converteren naar KePub format. Als je even Googelt kun je hierover meer informatie vinden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: Reactie #24330 in Elly's choice
Je informatie: