Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo epub boeken op kobo / internet ?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #41004 Reageer
    novw
    Deelnemer

    Mogge,

    Ik kom er totaal niet uit. Reviews maken me niet wijzer, dus vragen maar:

    Ik wil mijn moeder een KOBO kado geven. Moeder is 79 en heeft geen internet. Ik begrijp dat ik dan dus geen gebruik kan maken van een KOBO? Ik moet een account hebben, ik moet inloggen, ik moet boeken van mijn “virtuele boekenplank” downloaden. Kortom: KOBO = on-(minder-) geschikt voor senioren zonder internet? Of is er een manier om een Kobo Glo HD van boeken te voorzien _zonder_ internet?

    #41127 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Je kunt de Kobo van boeken voorzien via een computer waarop de boeken staan. Je kunt de Kobo trouwens met het internet verbinden op elke plaats waar internet beschikbaar is.

    #41925 Reageer
    Richard de Boer
    Gast

    Aanvullend: je moet na aanschaf eenmalig de Kobo installeren middels de Kobo setup software die je moet downloaden via internet. Je kunt dat zelf doen, dat hoeft je moeder niet te doen. Ik neem aan dat je moeder ook geen PC heeft, dus zul je er zelf een aantal boeken op moeten zetten. Dat gaat het makkelijkst met de gratis Calibre software voor boeken die je elders hebt gekocht of (illegaal) hebt gedownload of als je dat wilt via de online winkel van Kobo zelf. Als er eenmaal boeken opstaan hoef je niet meer online te zijn of in te loggen, dus dan kun je de Kobo gewoon aan je moeder geven.

    Wil je er later weer nieuwe boeken op zetten, dan zal dat via een PC moeten dan wel via internet. Als je een model hebt met een SD kaart aansluiting (Aura, Aura HD, Aura H2O, Glo) kun je ook een SD kaart uitwisselen die je zelf thuis voorbereid en tijdens het wekelijkse bakkie koffie bij je moeder in de Kobo stopt. De Glo HD en de nieuwe Aura One hebben geen SD kaart aansluiting.

    Je kunt er ook gelijk een paar duizend boeken opzetten, dan hoef je later niets meer toe te voegen…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #41925 in epub boeken op kobo / internet ?
Je informatie: