Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Algemeen Nieuws & Discussie Ereaders voor luisterboeken?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #48497 Reageer
    Marloes
    Gast

    Weet iemand of er ook ereaders zijn die geschikt zijn voor luisterboeken? Met ereaderscherm dus, geen tablet?

    #48665 Reageer
    Jeroen
    Gast

    De recente modellen van Kobo hebben in elk geval niet meer de mogelijkheid om een koptelefoon aan te sluiten voor luisterboeken. Met sommige van de oudere ereaders (Sony, Bebook) kon het volgens mij wel. Maar die zijn niet meer verkrijgbaar.
    Ik kwam op internet wel nog bijvoorbeeld de Onyx Boox C67ML Carta tegen (€115). Die kan luisterboeken afspelen en is wellicht iets voor je. Zoek maar eens.

    #48680 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Ook de Icarus Illumina XL, de Pocketbook Touch Lux 3, en de Pocketbook Ultra ondersteunen audio (mp3). De recente Kobo’s en Kindles inderdaad helaas niet.

    #48695 Reageer
    zetmolm
    Deelnemer

    De PocketBook Touch Lux 3 heeft geen audio. Verwarrend, al die modellen die PocketBook de afgelopen jaren heeft uitgebracht met dan net weer afwijkende specificaties. De PocketBook Ultra ondersteunt inderdaad wel audio, maar laat op andere vlakken weer steekjes vallen volgens de reviews. De PocketBook Touch HD, die net uit is, lijkt dan een betere keus. Die ondersteunt audio, en heeft ook nog eens een prachtig scherm. Probleempje is wel dat die in Nederland nog niet verkrijgbaar is. Even wachten dus, of kijken of je ‘m in Duitsland kunt bestellen; daar is hij wel verkrijgbaar.

    Misschien irrelevant vraagje: maar waarom zou je niet een eenvoudige mp3-speler nemen voor je audioboeken?

    #48785 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Je hebt gelijk Zetmolm, de Touch Lux 3 heeft GEEN audio. Excuus! Verwarrend inderdaad.

    #48788 Reageer
    Marloes
    Gast

    Het lijkt me zo handig om alles op 1 apparaat te hebben. Ik lees nu ebooks op mijn telefoon maar dat vind ik eigenlijk waardeloos. Maar ik gebruik ook Storytel. Het liefst wil ik Storytel dan ook op een ereader hebben zodat ik maar 1 apparaat nodig heb voor gewoon lezen en luisterboeken. Ik heb gekeken naar de Onyx Boox C67 en die lijkt me wel wat. Ook niet zo heel duur. Heeft iemand hier toevallig ervaring met Onyx Boox?

    #48868 Reageer
    zetmolm
    Deelnemer

    Als je Storytel wilt gebruiken valt PocketBook af. Daarop kun je de app namelijk niet installeren. Onyx werkt met Android en dan kun je de app in ieder geval installeren. Of-ie ook goed werkt weet ik niet, ik heb daar geen ervaring mee.

    #82841 Reageer
    Ann
    Gast

    Kortom. Er is geen mogelijkheid om een luisterboek op een ereader te beluisteren

    #89673 Reageer
    Erica
    Gast

    Ik heb speciaal een pocketbook touch hd3 gekocht omdat je daarop ook luisterboeken zou moeten kunnen zetten maar ik heb geen idee hoe dat moet. Na contact met storytell blijk je die inderdaad niet op deze reader te kunnen zetten. De luisterbieb ook niet, wie weet welke dan wel???? En hoe? Het enige luisterboek dat er al op zou moeten staan, krijg ik ook niet aan de praat.
    Luisterboeken op je telefoon vragen heel veel ruimte heb ik gemerkt met een proefabonnement bij storytell.
    Wie heeft er een oplossing????

    #89693 Reageer
    ladyavenue
    Gast

    Vroeger behielp ik me met een mp3 speler naast de ereader.

    #90313 Reageer
    Hennie van der sanden
    Gast

    Hallo
    Mijn vraag is mijn kobo aura heeft uit zichzelf de boeken gewist . Nu wil er andere opzetten maar dat lukt niet. Wie weet waarom niet.
    Groetjes hennie

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
Reageer op: Reactie #48785 in Ereaders voor luisterboeken?
Je informatie: