Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Algemeen Nieuws & Discussie Hoe werkt ebooks lenen bij de bibliotheek?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #24309 Reageer
    ester
    Gast

    Ik heb begrepen dat je ebooks ook bij de bibliotheek kunt lenen. Maar geld dat voor alle bibliotheken? En moet je perse een gewoon abonnenement hebben? Hoeveel kun je er dan lenen? En kun je de ebooks dan downloaden (net alsogf je ze bij bol koopt zeg maar) of werkt het op een andere manier?
    Ik ben hier erg nieuwsgierig naar, hoop dat iemand er meer over weet! Bedankt alvast.

    #24312 Reageer
    annemiek
    Deelnemer

    Hi Ester, de bibliotheek heeft een hele mooie help pagina waarin alles staat uitgelegd. je zal bij je eigen bibliotheek moeten kijken of je met het door jou gebruikte abonnement ook ebooks mag lenen. Ik weet dat dit bv voor de gemeente Rotterdam alleen is bij het meest dure abonnement. https://veelgestelde-vragen.bibliotheek.nl/

    #24320 Reageer
    ester
    Gast

    Dank je wel voor je antwoord Annemiek. Ik ben al een tijd geen lid meer van de bibliotheek. Ik reis veel voor mijn werk en ik maakte er daarom weinig gebruik meer van. Wat ik eigenlijk zou willen is een bibliotheekabo alleen voor e-books! Maar ik begrijp van de website die je noemde dat je sowieso ergens lid moet zijn… Jammer

    #24338 Reageer
    Eric Bremer
    Gast

    Ester, kijk eens op http://www.bruna.nl/bliyoo . Wellicht is dat meer wat je zoekt.

    #24344 Reageer
    Judith
    Gast

    Hallo Ester,
    Je kunt inderdaad e-books lenen bij alle bibliotheken. Vanaf volgend jaar komt er een special e-booksabonnement. Tot die tijd zijn de e-books alleen maar beschikbaar voor leden van de bibliotheek. Heel veel bibliotheken hebben verschillende soorten abonnementen. Ook met goedkopere abonnementen kun je gebruik maken van de e-booksservice.
    De e-booksservice is een landelijke bibliotheekservice met een eigen website website
    Meer weten? informeer eens bij de bieb bij jou in de buurt

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #24344 in Hoe werkt ebooks lenen bij de bibliotheek?
Je informatie: