Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Algemeen Nieuws & Discussie Interne zoekmachines van e-readers bepalen zelf de boektitel

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #25401 Reageer
    DickM
    Deelnemer

    Ik heb zo zoetjes aan ervaring met diverse e-readers, mijn eerste was een Icarus zonder glow, vervolgens had ik een Nook Glow, een heerlijke reader maar helaas gesneuveld.
    Nu heb ik een Pocketbook Touch Lux 3 met een batterijduur van slechts 3 uurtjes en mijn vrouw heeft een Tolino Shine, met een allemachtig trage zoekmachine. Tussendoor heb ik nog 2 x een Kobo gehad maar teruggestuurd i.v.m. vastlopers.
    Om al mijn boeken makkelijk in te delen heb ik series aangemaakt van (veel) schrijvers.
    Zoals: Baldacci, David – 01 Het recht van de macht
    Baldacci, David – 02 Op eigen gezag enz.
    Zoals: Child, Lee – [Jack Reacher 01] Jachtveld
    Child, Lee – [Jack Reacher 02] Lokaas enz.
    Maar wat je ook in de titel vermeld, wanneer je op de schrijver gaat zoeken komen alle readers met de originele titel zonder verdere aanduiding en dus in willekeurige volgorde.
    Daardoor moet je telkens weer de originele lijst op de PC raadplegen om te kijken welk boek je moet hebben.
    Weet iemand een oplossing hiervoor?

    #25546 Reageer
    Irene
    Gast

    Heb je het al eens met het programma Calibre geprobeerd? Daar kun je de metadata van je boeken wijzigen en zou je probleem opgelost moeten zijn. Heel handig programma.

    #25568 Reageer
    pmg
    Gast

    Zoek ook eens op EPubMetadataEditor.

    #25572 Reageer
    DickM
    Deelnemer

    Hartelijk dank voor jullie reactie.
    Ik ga nu eerst een paar boektitels in Calibre aanpassen en naar de reader overzetten.
    Dan maar eens kijken hoe de reader daar mee omgaat.
    Ik hou jullie op de hoogte.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #25572 in Interne zoekmachines van e-readers bepalen zelf de boektitel
Je informatie: