Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Amazon Kindle paperwhite ereader

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #24939 Reageer
    Yvon
    Gast

    Ik ben aan het rondkijken voor een ereader. Ik lees graag papieren boeken maar een ereader lijkt me toch leuk voor erbij. Ik zoek daarom een niet al te prijzig apparaat. Qua prijs/kwaliteit lijkt me de Kindle Paperwhite wel een goede keus, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die een Kindle hebben. Is het een fijn apparaat? Hoe zit het eigenlijk met de garantie als je deze online bestelt? Zouden jullie deze aanraden? Ik ken eigenlijk niemand die een Kindle heeft (wel Kobo), vandaar mijn vraag.

    #24948 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Ik heb een vorige editie van de Kindle Paperwhite – zonder HD-scherm dus. Maar heb een Kindle Voyage die dateert van eind vorig jaar. Persoonlijk hou ik erg van de kleine licht Voyage zonder verzonken scherm. Een dergelijk model scherm leek even opgang te maken maar is ondertussen door Kobo verlaten. In vergelijking met de Voyage is de Kindle Paperwhite – het model veranderde niet, maar de resolutie van het scherm en firmware gingen richting Kindle Voyage en dat kan enkel een fijn toestel opleveren – is de Paperwhite wat groter, dikker en zwaarder. Ik heb het altijd graag gebruikt en of ik nu de extra-kost verbonden aan een lichter toestel met een niet verzonken scherm en netjes ingewerkte ‘fysieke’ bladertoetsen zou hebben is maar de vraag. Vooral het HD-scherm is echt een aanrader en die heeft de nieuwste Paperwhite ook. Persoonlijk vind ik het prettige toestellen. Het gesloten ecosysteem kan voor sommigen een afknapper zijn of omdat ze weinig Engels lezen of uit principe. Boeken aanschaffen is heel gemakkelijk maar het typische formaat – zeker dit dat gepaard gaat met de nieuwste Firmzare (vanaf de Paperwhite 2 denk ik) kan problemen geven als je het boek naar een ander formaat om wilt zetten. Van Nederlandse ePub naar het Kindle formaat mag geen probleem zijn.

    Wat de service betreft; ik heb ooit een Kindle terug moeten sturen en kreeg vlot een andere.

    #24952 Reageer
    Yvon
    Gast

    Joan, nog bedankt voor je reactie. Hoewel de Kindle mij een mooi apparaat lijkt ben ik uiteindelijk voor de Kobo Glo HD gegaan. Vandaag wordt hij bezorgd, ik ben zeer benieuwd.

    #24953 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Veel plezier ermee. Zelf gebruik ik sinds ik de Kindle Voyage kreeg deze voor alle e-lectuur. De Kobo Glo HD doet fantastisch bij mijn man. Hij is ook in hoofdzaak voor hem gekocht en hij verkiest deze duidelijk boven een oudere Paperwhite. Het toestel heeft een wat groter scherm en dat is best prettig – zeker voor iemand die ook nog veel gedrukte boeken leest en dus meer letters en lijnen op het scherm gewoon is-. De Kobo Glo HD mag dan een groter scherm hebben echt groter of zwaarder dan de Paperwhite is hij niet.

    #24957 Reageer
    zetmolm
    Deelnemer

    De Kobo Glo HD heeft een 6-inch scherm, even groot als de Kindle Voyage. Bedoel je de Aura HD, of Aura H2O? Die hebben 6,8 inch.
    Verwarrend, die naamgeving van Kobo.

    #24965 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Ik bedoelde de Aura HD. Die is al een tijdje uit trouwens maar nog steeds een prima toestel.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #24953 in Kindle paperwhite ereader
Je informatie: