Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Air One wordt niet meer herkend door m'n PC

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #81084 Reageer
    Oetje
    Deelnemer

    Hoi!

    Mijn Aura One geeft aan dat er een computer is gevonden en na bevestigend op ja geklikt te hebben op de vraag, verbinden met computer? geeft de reader aan dat we verbonden zijn en opgeladen. Top! …..Maar vervolgens komt er niet zoals altijd een mapje bij in m’n verkenner.
    Heb ‘m nu ongeveer 3,5 maand en voorheen ging het wel gewoon goed. 4 verschillende micro USB’s geprobeerd, dus kabel niet goed kan denk ik wel worden uitgesloten. De kabels werken wel op andere apparaten. Diverse poorten geprobeerd, andere computer geprobeerd, niets werkt.

    E-reader al naar fabrieksinstellingen teruggezet en weer alle updates geïnstalleerd. Computer al meerdere malen opnieuw opgestart, helpt ook niet.

    Ik ga maandag op vakantie, dus voel nu lichte paniek 🙂 Aangeschaft bij MediaMarkt, maar zij moeten hem opsturen. Geen echte optie liever voorlopig dus.

    Is er een bekend probleem met verbinden op computers met Windows 10 misschien?
    Hebben jullie een tip wat ik nog kan proberen?

    Heel erg bedankt vast voor reacties. Hopelijk kan ik gewoon lekker m’n ereader meenemen maandag 🙂

    #81085 Reageer
    Oetje
    Deelnemer

    En de tip die voor de Kobo Glow genoemd is een paar topics onder deze, heeft helaas niet geholpen trouwens.

    #81086 Reageer
    Vincent
    Gast

    Probeer het eens met Calibre, is gratis:
    https://calibre-ebook.com/

    Probeer het eens met de pc of laptop van iemand anders. Windows 10 zou geen probleem moeten zijn, het ebook wordt gezien als een grote USB stick (mass storage).

    Werkt het met Calibre of op een andere computer nog niet dan is toch echt je ebook defect. Media markt is vrij rap met het afhandelen van defecten maar is wel afhankelijk van de fabrikant. Mijn lg telefoon met defect moederbord in garantie was 2 weken weg.

    #81087 Reageer
    Oetje
    Deelnemer

    Alle genoemde opties al geprobeerd. Ja tuurlijk, is garantie, maar maandag vakantie enzo 🙂

    #81106 Reageer
    Oetje
    Deelnemer

    Het is opgelost. Was inderdaad toch stuk. Een onverwachte welverdiende pluim voor de service van Mediamarkt. Omdat ik het weleens anders heb meegemaakt daar in een vergelijkbare situatie, was ik niet erg hoopvol, maar nieuwe e-reader meegekregen en die werkt super!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #81087 in Kobo Air One wordt niet meer herkend door m'n PC
Je informatie: