Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Aura ed2

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #63336 Reageer
    Saba
    Gast

    Hoi allemaal,

    Ik heb voor het eerst een ereader aangeschaft, de Kobo Aura ed 2. Hoewel ik er heel blij mee ben, is er ook een aantal zaken waarvan ik niet zeker weet of het zo hoort (aangezien ik een eerdere ervaring met ereaders heb).
    Zo reageert het scherm niet altijd even snel; wel tijdens blz omslaan, maar niet altijd als ik bijv naar home wil. Ook gebeurt het nogal eens dat het scherm een paar momenten flikkert als ik ergens op druk. Het meest vervelende vind ik, dat als ik door de boeken scroll, het scrollen meestal mislukt en ik per ongeluk een boek open. Ook het verstellen van het licht aan de zijkant lukt bijna nooit en dan zit ik ineens op een heel andere blz (het licht verstel ik dan ook op de alternatieve manier).

    Al met al ben ik er reuze blij mee, maar ik kom vrijwel nergens deze klachten tegen dus zou ik graag willen weten of het normaal is of niet.

    Alvast bedankt!

    #63647 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    1. Reactiesnelheid scherm
    De reactiesnelheid is nooit te vergelijken met die van een computer of tablet. Bij het omslaan van een blad gaat dit nog wel maar iets ingewikkelder handelingen vragen meer tijd. Dit heeft te maken en te maken met e-ink en met het feit dat meestal weinig krachtige processoren gebruikt worden.
    2. Bladeren
    Snel kunnen bladeren is dan ook niet iets wat je moet verwachten van een e-inkreader. Het toestel slaat gewoon tilt. Vandaar je problemen bij het snel willen bladeren in een boek. Als je dit wilt doen ben je beter af met een tablet of wellicht vooral met een gedrukt boek. Persoonlijk gebruik ik vaak de opzoekfunctie in boek als ik iets wil terugzoeken.
    3.
    Flikkeren scherm. Dat het scherm vrij snel met het omslaan van pagina’s omgaat komt omdat hij niet elke pagina opnieuw ververst. Het scherm flikkert als er een volledige verversing plaats heeft. Een ververst scherm oogt netter en is duidelijker maar het verversen zelf gaat met flikkeren gepaard en velen vinden dat niet aangenaam.
    3.
    Verstellen licht aan de zijkant van het toestel.
    Daar heb ik geen ervaring mee. Wellicht heeft het te maken met de gevoeligheid van het kader op en om het scherm.
    4.
    Kortom: je problemen lijken vrij inherent aan e-ink readers in het algemeen. Met gebruik leer je de beste manier kennen om zo snel mogelijk door de verschillende functies te navigeren. Veel leesgenot gewenst.

    #63946 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Het verstellen van het licht aan de zijkant moet je bij sommige Kobo’s met 2 vingers doen en bij andere met 1. Als je steeds op een andere bladzijde komt kan je ook overwegen het omslaan op een ander punt te doen, bij leesinstellingen kan je wel zien waar je om kan slaan

    #79407 Reageer
    Pauline Wesselink
    Gast

    Deze zomer kocht ik ook de Kobo edition 2. Ik heb drie boeken met plezier gelezen. Gisteren kocht ik een Engelstalig boek. In mijn account staat het wel (op de laptop), maar het synchroniseren via Wifi wordt steeds afgebroken. Ik heb al driemaal deze vraag gesteld aan Kobo via hun site. Er staat dat je een e-mail krijgt waarop je weer kunt reageren. Ik heb nog geen reactie gezien. Dat is balen. Heeft iemand zo’n ervaring of een oplossing hiervoor?

    #79408 Reageer
    Pauline Wesselink
    Gast

    Krijg na vier keer de vraag stellen aan Kobo telkens dit berichtje en heb nog een antwoord gezien! Uw vraag is verstuurd.
    Dank u voor het indienen van uw vraag. Gebruik dit referentienummer voor follow-up: #170820-000453
    Een lid van ons ondersteuningsteam zal spoedig contact met u opnemen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Kobo Aura ed2
Je informatie: