Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Aura Edtition 2 Screen Frozen..

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #79774 Reageer
    Vasco
    Gast

    Mijn Kobo Aura Edition 2 scherm is vastgelopen na een paar weken na aankoop. Ging naar het volgende bladzijde en opeens liep hij vast waardoor je allebei de bladzijdes door elkaar heen ziet… Heb van alles geprobeerd zoals aan uit tot en met een minuut de power button ingedrukt houden, niets werkt. Ik kom er echt niet uit en vroeg mij af of iemand hier advies/tips heeft. Opsturen is niet mogelijk want ik heb hem overgekocht van iemand van marktplaats. Hij was nog geseald toen ik hem overnam. Die gene is nu op vakantie en weet niet zeker of hij nog het bonnetje heeft. Vandaar dat ik het even via hier doe. Alle hulp is welkom!!
    Het gaat om een Kobo Aura Edition 2 model N236.

    #79809 Reageer
    Redactie
    Moderator

    Heb je hem al opgeladen? Zo niet dan is het een goed idee om je e-reader eerst een aantal uur op te laden. Je kunt daarna proberen om hem te restoren. Je verliest dan wel al je instellingen en gegevens. Druk de powerknop aan de achterkant in. Houd hem ingedrukt tot het lampje bovenin uitgaat. Druk de knop nu nogmaals in, gedurende 30 seconden. Je zou na ongeveer een halve minuut de restore-melding moeten krijgen. De e-reader gaat zichzelf dan herstellen en zal als hij klaar is weer opstarten, en kun je hem opnieuws configureren. Hopelijk krijg je ‘m zo weer aan de praat.

    #81240 Reageer
    Corné
    Gast

    Hoi Vasco, hoe heb je dit opgelost? Ik heb dit probleem namelijk ook.

    #82425 Reageer
    Nelleke Persoons
    Gast

    Ik heb hetzelfde probleem nu ook. Maar hierboven opgesomde oplossingen helpen niet. Geen beweging in te krijgen.

    #83119 Reageer
    Erik
    Gast

    Had dit probleem ook, eerder ook al gehad met Kobo Auro edition 2 van mijn vriendin. Net naar de BCC geweest en daar om kunnen ruilen voor een nieuwe. Medewerker gaf aan dat ze dit vaker zien en dat het te maken heeft met het lezen van ‘niet via de officiële weg verkregen e-boeken’. Klinkt mij vreemd in de oren. Iemand ook gehoord dat dit de oorzaak zou zijn en/of een oplossing voor het hier al een oplossing voor het vastlopen?

    #83149 Reageer
    Joan
    Gast

    Die verkoper zegt maar wat. Als dat de oorzaak zou zijn is hij gek het toestel om te ruilen. Oneigenlijk gebruik valt niet onder de garantieregeling.
    Zelf gebruik ik nooit niet-langs-de-officiële weg aangeschafte digitale boeken, gewoon omdat ik dat niet fijn vind.
    Voor wie niet of minder betalen wil – en wie wil dat niet – is er altijd de openbare bib of zijn er de aanbiedingen van diverse ebookleveranciers.
    Toch ‘bevroor’ het scherm van mijn Kobo AURA HD – geen 4 jaar oud – zomaar tijdens het lezen. Ook ‘legaal’ aangeschafte en gebruikte ebooks blijken wel eens fouten te bevatten. Vandaar waarschijnlijk de tegenstrijdige houding van de verkoper: garantie verlenen voor een defect dat toeschrijft aan het downoaden van illegale kopieën.
    Eigenaardig is wel dat tot nu toe enkel mijn Kobo en tot nu toe zelfs mijn allereerste Cybook (Mobi) of mij oude Kindle Keyboard het nog steeds doen. Ik bid dat mijn Kobo One NIET gaat bevriezen.
    Kobo, wanneer krijgen jullie je Firmware eens op orde! Ik geef toe, Amazon heeft het makkelijk; hun gesloten systeem maakt ze minder kwetsbaar. Toch ken ik nogal wat mensen die in ePub uitgebrachte boeken voorzien van sociaal DRM omzetten om ze ook te kunnen kunnen lezen op de Kindle of hun Kindle app.

    #83922 Reageer
    jack
    Gast

    Beste mensen ik heb ook een kobo aura n236 is ook vast gelopen . ik heb een witte balk aan de linkerzijde van het scherm en een halve pagina van een boek door elkaar staan . ik heb al geprobeerd te resetten maar de witte balk en de halve bladzijde tekst blijven. ik zie hier nog geen oplossing. ik hoop dat iemand die heeft. bij voorbaat mijn dank.

    #83968 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Dat klinkt als een defect scherm. Niets meer aan te doen.

    #90018 Reageer
    Anna
    Gast

    Mijn vader had hetzelfde probleem. Uitzetten werkte niet, maar gelukkig had hij het verlichte scherm vol aan, dus na een nacht aanstaan raakte de pas geladen batterij leeg en ging het toestel op zwart. Na opnieuw opladen was het probleem weg.

    #90221 Reageer
    Ymkje
    Gast

    Mijn kobo aura ‘bevriest’ na ongeveer iedere drie bladzijden gelezen te hebben. Gereset, terug naar fabrieksinstellingen etc., niets kan het verhelpen. Merkwaardig genoeg kan ik na een reset wel achter elkaar blijven doorbladeren, zolang ik het maar snel doe. Het lijkt iets met tijd of buffervorming te maken hebben. Heb dit probleem nog niet beschreven zien staan.
    Wie helpt?

    #90401 Reageer
    Piet
    Gast

    Het apparaat is geschikt om bestandsformaten waaronder EPUB weer te geven, het is niet beperkt tot alleen boeken via Kobo Plus. Dit ligt anders bij de Amazon ereaders die officieel alleen geschikt zijn voor boeken uit de amazon store.

    Deze Kobo moet gewoon vervangen worden, ook als dit alleen gebeurt wanneer er bestanden worden gebruikt die niet via de officiele weg zijn verkregen. Het is namelijk geen apparaat dat alleen bestanden die via een bepaalde weg zijn verkregen afspeelt.

    #90492 Reageer
    Henny
    Gast

    Mijn e-reader blijft in slaapstand staan geen bewegijg in te krijgen war nu?

    #90811 Reageer
    Marc a
    Gast

    Mijn e-reader staat al 2 dagen op het update scherm. Reset via startknop en\of resetbutton helpt niet.
    Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Heb ook al contact opgenomen met de helpdesk van kobo maar zonder resultaat.
    Alvast bedankt,

    Marc

    #90878 Reageer
    Kjell Provost
    Gast

    Vrienden,

    Ik heb een donkerblauw vermoeden dat Kobo toch wel ernstige zaken uithaalt.
    t.t.z Mijn vrouw en ik hebben een Kobo Glo en beide toestellen werden op hetzelfde ogenblik niet meer gedetecteerd door de PC (4 PC’s geprobeerd). Gelukkig konden wij de boeken op een SD kaart bewaren.

    Vandaag bevroor de Kobo aura van mijn dochter… resetten is niet mogelijk, er is geen beweging in te krijgen.

    #91043 Reageer
    Eef
    Gast

    Ik probeer ook de batterij leeg te laten lopen door het apparaat aan te laten staan. Als de batterij leeg is nog maar eens proberen.
    Momenteel is het apparaat niet te resetten ook niet naar de fabrieksinstelling. Apparaat blijft in een bevroren stand staan.
    Wel heel vervelend zo vlak voor de vakantie en ook vervelend dat KOBO niet deelneemt aan deze topic zodat iedereen dan weet of het mis kan gaan bij een zelf gedownloade EPUB (kan ook met een krantenartikel).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
Reageer op: Reactie #90492 in Kobo Aura Edtition 2 Screen Frozen..
Je informatie: