Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Aura H2O probleem met talen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #73723 Reageer
    Kimchi
    Gast

    Ik heb sinds deze week een Kobo Aura H2O maar ik baal ervan dat er geen fatsoenlijke handleiding bij zit.
    Ik ben bezig met het leren van Koreaans en ben er achter gekomen dat mijn Kobo geen Hangul (Koreaans schrift) laat zien. Heel vervelend want zo heb ik niks aan de ebooks die ik heb.
    Het lijkt me sterk dat het helemaal niet kan op een Kobo omdat in de Kobo shop ook Koreaanse ebooks staan.

    Dus de grote vraag hoe stel ik dat in? Heb al bij talen en woordenboeken gekeken maar daar staat geen Koreaans tussen.

    #73773 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Talen (=menutaal) en woordenboeken zijn hier niet je eerste probleem, denk ik. Het ziet er naar uit dat je om Koreaanse boeken te kunnen weergeven eerst het juiste font moet installeren. Anders weet je e-reader niet hoe hij de Koreaanse tekens weer moet geven.
    Kijk eens op: https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=256486. Daar staat een uitleg hoe je het juiste font kunt installeren.

    Koreaans zit niet in de standaard op de Kobo te installeren woordenboeken (Chinees/Engels wel volgens mij). Maar er zijn wel mogelijkheden om daaromheen andere woordenboeken op je e-reader te installeren. Eerder heeft op dit forum een bericht gestaan met uitleg hoe je dat kunt doen. Maar dat vraagt volgens mij nog wel nog flink wat meer handigheid, zo moet je eerst een woordenboek-bestand in het juiste bestandsformaat zien te vinden op internet en het dan in een bepaalde map op je e-reader te plaatsen.

    #74938 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Je geeft Kobo de schuld omdat jij niet goed hebt gekeken of Kobo Koreaans ondersteund??? Je had toch eerst even een mail naar Kobo kunnen sturen. En je leert Koeraans, maar je mag toch ook nog wel Nederlandse boeken lezen. Ik krijg een beetje de indruk dat je spijt van de aankoop hebt en nu de taal de schuld geeft.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #73773 in Kobo Aura H2O probleem met talen.
Je informatie: