Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Aura HD al kapot na 4 gelezen boeken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #81754 Reageer
    wjw1961
    Deelnemer

    Het vijfde boek was voor 87% gelezen. De bovenste 12mm van het scherm laat geen letters meer zien.
    De Kobo eReader is iets meer dan 3 jaar oud maar is dus amper gebruikt. Er is altijd voorzichtig mee om gegaan en de eReader zat in een duur hoesje.

    Is dit normaal dat een Kobo al zo snel de geest geeft? Hoe lang hoort een eReader eigenlijk mee te gaan?

    Wie heeft hier verstand van?

    • Dit onderwerp is gewijzigd 6 jaren, 1 maand geleden door wjw1961. Reden: Foto wijzigen
    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    #81791 Reageer
    Joan
    Gast

    Eigenaardig dat het scherm het heeft begeven maar het gebeurt wel eens zonder dat je een echte oorzaak kunt aanwijzen. Ook ik heb het scherm van mijn eerste reader moeten vervangen zonder dat ik een oorzaak aanwijzen kon. En mijn Kobo Aura HD? Die begaf het een paar maand gelezen plots meteen compleet tijdens het lezen.

    #81792 Reageer
    Joan
    Gast

    Tja, hoe lang hoort een reader mee te gaan. Geen idee. Soms lijkt het wel alsof veel gebruikte toestellen net langer mee gaan. Het is ook een kwestie van geluk vrees ik.

    #81802 Reageer
    wjw1961
    Deelnemer

    Nog geen 5 boeken mee gelezen, dan kom je op een levensduur uit van 24 uren? Mijn conclusie is dan, er zit een fout in het fabricageproces. Een eReader wordt overal mee naar toe gesleept vaak, daarom moeten er extra eisen worden gesteld aan de kwaliteit. Een TV bijvoorbeeld blijft altijd op dezelfde plek staan. Vaak gaan mensen vergelijken met een auto. Ik heb een Audi uit 2006. Deze heeft nu 175000km gereden. Laten we eens een gemiddelde snelheid nemen van 60 km/h in zijn hele leven. Dan kom je uit op 2917 uren. In een auto zit ook een computer, schermpjes, opnemertjes noem maar op. Wordt in de zomer mee gereden, maar ook in de winter onder barre omstandigheden. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Geluk? Ik denk toch eerder kwaliteit. Dat kan ik, sorry dat ik het zeg, van Kobo niet zeggen. Ook Joan toont dat o.a. hier aan.

    Kobo maar eens vragen of er een coulance regeling is. Dat is het minste wat je kan verwachten. Ik zou ook denken dat Kobo zich de ogen in de kop schaamt dat zoiets met hun product kan gebeuren. Je pretendeert toch de beste te zijn? Laat dat dan zien op alle vlakken. Vraag het apparaat terug en ga onderzoeken wat er mis is.

    Na herhaaldelijke afwijzingen komt het grote Kobo toch met een coulanceregeling. “U kunt 15 euro krijgen meneer” ….. “vriendelijke bedankt meneer Kobo”. Hopelijk heeft chef coulances het er heul heul diep in gestopt

    #81806 Reageer
    ladyavenue
    Gast

    Sony was de beste. Ik heb er nog 2 en na een jaar niet te gebruiken is de accu nog altijd vol.
    Kobo is een nukkig ding.

    #81809 Reageer
    wjw1961
    Deelnemer

    Ik hoorde van iemand die heeft al twee Kobo’s stuk gehad. Mensen die overwegen een eReader te kopen kunnen misschien maar beter geen Kobo kopen dan. Over de service en klantvriendelijkheid van Kobo NL kun je ook je vragen bij stellen. Zij hebben er geen boodschap aan dat hun product al na het lezen van 5 boeken kapot is. Toen ik Kobo NL vertelde dat ik er nog geen 5 boeken mee gelezen had schreven ze “dat kunnen we niet controleren”. Voor mij voelde dat zo of dat ze zeiden dat ik misschien wel zit te liegen. Kreeg wel een excuus van hun daar over dus dat was dan weer wel netjes.

    Misschien wel goed om eens te inventariseren zo’n beetje de gebreken zijn van de Kobo Aura HD? Of beter nog …. hoe te repareren. Heb wel al wat gevonden op YouTube.

    #81812 Reageer
    Joan
    Gast

    Een Kobo ereader met een Audi gaat me wat te ver. Uiteraard mogen e-inkreaders geen gebreken vertonen na korte tijd. Een reader die binnen de garantietermijn stuk gaat, daar is duidelijk iets mis mee. Het probleem met ereaders is vaak dat ze gekocht worden en enkel op vakantie gebruikt. Dan komen fouten slechts uit na de garantieperiode of verpesten meteen de vakantie.

    Persoonlijk zou ik Rakuten zeker niet de beste ereaderfabrikant noemen daarvoor is de kwaliteit van de toestellen te wisselend en de Firmware vaak niet stabiel genoeg. Over de updates die nu eens wel en dan eens niet problemen opleveren of het desktopprogramma heb ik het dan nog niet. Sony was inderdaad goed maar werd ouderwets en is uiteindelijk uit de handel genomen. Zelf heb ik nog steeds een 5 inch readertje. En ja, na jaren werkt het nog en ook mijn Kindle Keyboard doet het nog steeds. Zelfs mijn allereerste Cybook, die enkel mobi leest werkt nog, al is hij o n g e l o f e l i j k traag en heb ik het scherm vrij snel na aankoop moeten laten vervangen – ook ik weet niet wat toen fout ging.

    Op heden is de Kobo One een prachtig toestel voor wie graag een groter scherm heeft maar de Kindle werkt voor mij het prettigst. Die laatste heeft dan weer een heel vervelend eco-systeem waar je niet uit raakt… Er is altijd wel wat in het ereaderwereldje.

    Ach, ik lees ontzettend graag en veel op de ereader en kan nu en dan pech met een toestel aan maar ereaders aanraden doe ik al lang niet meer. Daarvoor is de kwaliteit – ook van de ‘beste’ toestellen – na bijna 15 jaar nog steeds te wisselvallig.

    #81813 Reageer
    wjw1961
    Deelnemer

    Joan jou bericht is zeer waardevol vind ik. Mensen die (weer) een nieuwe eReader willen kopen kunnen hier wat mee.
    Ik trek even vergelijkingen met andere electronica. Een auto wordt vaak gebruikt in vergelijkingen. Daar zit tegenwoordig allemaal electronica in, voor alles zo’n beetje. Jaar in jaar uit onder de gekste omstandigheden blijft die het doen.
    Mijn robotmaaier, zit ook een schermpje op, binnenin een computer, allerlei sensoren onder de kap, heeft er nu bijna 700 uren op zitten in 4 jaar. In weer en wind houdt hij stand. En de Kobo? is wel 3,5 jaar oud, maar weinig gebruiksuren dus. Ligt op het dressoir en wel steeds af en toe even opstarten en indien nodig opladen. Ik zei tegen mijn vrouw “gebruik jij eens een eReader”. Dus toen de Kobo intensiever werd gebruikt ging het scherm kapot.
    Kan Kobo overigens gericht, per eReader, software installeren?

    #81840 Reageer
    Eddo Reijrink
    Gast

    De Ereader Kobo One die ik in 2014 kocht bij Bol.com kreeg vorig jaar problemen met het opladen. De usb-poort bleek stuk. Teruggestuurd naar bol.com . Na enkele weken kreeg ik het bericht dat de reader niet meer gerepareerd kon worden én dat het aankoopbedrag teruggestort zou worden. Binnen een dag stond het op mijn rekening. Over service gesproken!

    #81841 Reageer
    Eddo Reijrink
    Gast

    Oeps, het betrof de Kobo Glo!

    #81855 Reageer
    wjw1961
    Deelnemer

    Goh wat een service inderdaad van Bol.com.
    Zelfs Kobo wil van niets weten, echt wat een waardeloze club uiteindelijk.
    Gekocht bij BCC. Die zeggen, als je naar de winkel gaat kunnen ze misschien wat voor je doen…..

    #82143 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Als je e-reader zo snel al kapot is ga je er toch gewoon mee teug naar de winkel??
    NB ik zie dat deze 3 jaar oud is. Stilstand is vaak achteruitgang zeggen ze toch?
    En jij kan wel zeggen dat je in 3 jaar maar 4 boeken hebt gelezen maar hoe bewijs je dat? Dan is een coulanceregeling van Kobo helemaal niet gek.

    • Deze reactie is gewijzigd 6 jaren geleden door HildaT.
    • Deze reactie is gewijzigd 6 jaren geleden door HildaT.
    #82147 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Herstel

    • Deze reactie is gewijzigd 6 jaren geleden door HildaT.
    #85574 Reageer
    Ton Koorevaar
    Gast

    Ik heb een positief bericht over de Kobo Aura.
    Ik heb de Aura nu twee jaar en +/- 175 boeken gelezen. De Aura werkt nog perfect.
    Een klein minpuntje de batterij van Auro raakt volgens mij nu sneller leeg.
    Die batterij kan zeker niet vervangen worden?

    #88514 Reageer
    Carla
    Gast

    Voor mij geen kobo meer.
    Ik heb een glow HD. , en daar is dus nu de micro USB kapot.
    Ik gebruik de ereader alleen in de vakantie, en dit probleem hoor ik meermaals.

    Maar ja, welke dan….?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
Reageer op: Reactie #88514 in Kobo Aura HD al kapot na 4 gelezen boeken.
Je informatie: