Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Aura onzichtbaar in WIN10 Verkenner

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #85425 Reageer
    liemstra01
    Deelnemer

    Goedenavond,
    Heb het volgende probleem: sinds half dec2018 is mijn Kobo Aura (N514) niet niet meer zichtbaar in de Windows Verkenner. Alle (voor de hand liggend) mogelijkheden, zoals verschillende USB kabels, andere PC’s (desk- en laptops), herstel naar fabrieksinstelling, zijn uitgeprobeerd, zonder resultaat. De ‘verbinding’ met de PC is er wel, maar alleen een oplaadfunctie, geen Koboapparaat is zichtbaar. Vermoeden is dat een firmware upgrade (v4.12) het probleem heeft veroorzaakt.
    Downgraden naar vorig versie (4.9) is een optie, echter dit kan alleen met een USB verbinding naar de PC daar je de firmwarebestand in een bepaalde Kobo-directory moet plaatsen! En dit kan dus niet daar de PC de Kobo niet ‘ziet’ … kip en ei probleem dus.
    Via WiFi is geen optie daar het automatisch naar de laatste versie (4.12) gaat.
    Iemand die hier een oplossing heeft?

    #85428 Reageer
    Ton Visser
    Gast

    Probeer iemand te vinden die Linux als besturingssysteem op de PC gebruikt en kijk of dat resultaat geeft.

    #85429 Reageer
    liemstra01
    Deelnemer

    Juist Ton! Heb net de laptop met m’n LinuxMint CD opgestart … Helaas, de Aura staat ook niet onder de Device lijst – kan ‘m dus ook niet mounten.
    Zal het nu maar gaan bestempelen alszijnde ‘defect’. Hoewel ik het vreemd blijft vinden, omdat alle andere functies correct zijn. Irritant is dat ik het niet weet of het een hard- (apparaat is opengemaakt en mini-USB connector lijkt ok) of software fout is …. .

    #85445 Reageer
    Ton Visser
    Gast

    Ik weet niet of het kan bij jouw reader, maar zo ja, heb je er toevallig net een geheugenschijfje in geplaatst?
    En ik begrijp dat je Linux mint gebruikt via de schijf, kijk eens of je evengoed GParted kunt gebruiken, of gewoon Schijven, ergens moet dat ding zich gaan vertonen denk ik.

    #85446 Reageer
    Ton Visser
    Gast

    En eh, ken je Calibre? Eventueel installeren en kijken wat Calibre zegt, of niet.

    #85450 Reageer
    liemstra01
    Deelnemer

    GParted (nog) niet geprobeerd. Evenmin Calibre – ken ’t alleen van het web. De issue is in feite het volgende: ik moét die kabelverbinding hebben vanwege authorisatie bij Adobe als je biebboeken wilt lenen. Er kunnen idd boeken geplaatst worden via Calibre of direct op de micro-SD, maar het gaat hier om die Adobe authorisatie ‘hobbel’.
    Wat ik zoek is een downgrade vd firmware, en het moet dan via WiFi gaan (heb nl géén kabelverbinding om die firmware op de “.kobo” directory te zetten ;-)). Heb Kobo-support gemaild, maar doodse-stilte …. .
    Frusti!

    #85453 Reageer
    Ton Visser
    Gast

    Maar je bent al terug gegaan naar fabrieksinstellingen, dan ben je toch ook in firmware terug?

    Ik heb ook al eens een apparaat gehad, weet niet meer precies wat, maar die werd alleen getoond via een usb hub met eigen voeding, die hub dan wel te verstaan.
    Rechtstreeks op de pc niet te zien.

    Je ziet dus ook de micro SD niet op de PC?

    Wij hebben hier twee Sony readers, één daarvan laat zich pas zien als het usb snoer wordt losgenomen en weer aangesloten, dat had ik vroeger met een iRiver ook.
    Dit is ook geen Adobe probleem, aan apparaat probleem, kun je eens Googelen op jouw Kobo model en dan een soort reset, zoiets als tegelijkertijd volumeknop en pagina vooruit indrukken?

    Alhoewel ik dat Adobe iets vreselijks vind, ik doe daar niet aan mee. Ik sta op het standpunt dat als ik iets koop mag ik er mee doen wat ik wil.
    Ik lees voornamelijk Zweedse boeken, die koop ik online met een watermerk als beveiliging, ik kan die boeken aan iedereen doorgeven en op meerdere apparaten lezen. Maar beland dat boek op Piratebay bijvoorbeeld heb ik een probleem, dan is het te herleiden naar mij.
    Maar dat is wel een veel vriendelijker systeem van beveiligen tegen piraterij.

    #85454 Reageer
    Ton Visser
    Gast

    Ik lees net iets:

    Kobo Glo wordt niet meer herkend door pc

    Wie weet……………………

    #85457 Reageer
    liemstra01
    Deelnemer

    Als je een default fabr.instellingen doet, dan gaat ie aan de gang … tot het punt waarop het zichzelf weer moet ‘configureren’, hij moet dan zichzelf weer voorzien van besturingssoftware. Dit is dan het moment dat je kunt/moet kiezen tussen een WiFi of USB-bekabeld voortgang. Aangezien de USB geen optie is, moet dus voor WiFi gekozen worden. En hier gaat ’t dan (wéér) mis, want dan heb je er geen grip op en zoekt het systeem, authoritair, naar de allerlaatste firmware versie. Versie 4.12 dus, waar ik bedenkingen tegen heb. Dus … .
    In mijn vroegere werkomgeving kwam ik dit soort ‘euvels’ idd vaak tegen, kabels, kabelcontacten, verbindingsvolgorde, software handshakes, en ga zo maar door. Communicatie is een lastig, moeilijk vakgebied. 😉
    Ondertussen heeft KoboSupport geantwoord – heel lang en uitgebreid relaas (best wel netjes). Echter, wat ik wil, downgrade naar vorig versie, kan-niet!! En de rest van de antwoorden: lijkt wel of ze gewoon het web/fora afstruinen en daaruit putten. Tsjaaaa …. .

    De KoboGlo thread heb ik gezien en gevolgd bood echter geen oplossing.
    Maar jouw tip om een soort ‘boot-reset’ via meervoudige knopdrukken is interessant! Ga straks de Almachtige-Google raadplegen.
    Dank voor het meedenken!

    #85551 Reageer
    Ton Visser
    Gast

    Nog geen resultaat Liemstra?

    Waar woon je overigens?

    Groeten,

    Ton.

    #88773 Reageer
    Samantha
    Gast

    In een ander lijntje op de forum kwam ik de geweldige tip tegen dat er 2 verschillende soorten kabels zijn: 6pnts – alleen laden en 8pnts – laden en data verzenden.
    Ik heb ergens een oude samsung kabel vandaan gehaald en de reader wordt weer herkent op mn mac.

    #90177 Reageer
    Clemens van OS
    Gast

    Ik heb de Kobo Aura Second Edition en ik heb nu al drie keer bij de hand gehad dat ik de melding kreeg:”de Windows Verkenner herkent uw Kobo e-reader niet. De eerste keer bleek het aan de verkeerde kabel te liggen die ik gebruikte om met Calibre een e-book over te zetten.
    Later als je per abuis de usb kabel hebt verwijdert, voordat je die opdracht van loskoppelen in Windows hebt gegeven, krijg je de eerder genoemde melding en blijkt de Kobol e-reader niet te worden herkent. Eerst via WiFi met behulp van Calibre mijn boeken overgezet.
    In calibre lees je de gewenste up te loaden boeken in en via een WiFi verbinding ga je bij Instellingen op de E-reader onder beta functies naar de http- site van je e-reader (http:192.168.x.x:8080/ vanuit calibre het gewenst e-boek uploaden. Gedoe allemaal en ik dacht met een USB-kabel moet het gewoon werken. Als je de melding krijgt dat er geen verbinding kan worden gemaakt is er even snel een popup rechtsonderin op je computerscherm met in de rechterbovenhoek van deze popup een radertje/wieltje ende mededeling dat de schijf van de e-reader gescand moet worden. Als je de e-reader schijf scant krijg je mogelijk de mededeling er is geen fout gevonden en is de zaak weer in orde. E-reader volgens protocol verwijderen. Daarna volgens protocol weer opstarten en de e-reader wordt weer herkend.
    Raar dat er via Kobol geen work around over dit issue wordt verspreid.

    #90699 Reageer
    Beppie
    Gast

    Ik had het zelfde probleem heb de software van Ereader KOBO geupdate en het probleem was over.

    #90849 Reageer
    JanRN
    Gast

    Andere oplossing, die voor mij geholpen heeft: gebruik een andere USB-ingang van de computer. Die aan de voorkant werken bij mij niet (voor het aansluiten van een Kobo-aura) die aan de achterkant wel. Het komt nogal nauw bij Kobo.

    #91116 Reageer
    Harry Nak
    Gast

    Geweldige tip. Super dankjewel !!!!!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
Reageer op: Reactie #85446 in Kobo Aura onzichtbaar in WIN10 Verkenner
Je informatie: