Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Aura synct niet met Mac

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #53804 Reageer
    haircut2009
    Deelnemer

    Mijn eerste vraag hier, hopelijk kan iemand me helpen. Heb een gloednieuwe Kobo Aura. Het meegeleverde kabeltje deed niks. Met een nieuwe kabel laadt de eReader wel op, maar hij verschijnt na aansluiten niet in de Finder (verkenner in Mac). Ik kan er dus geen boeken opzetten die op mijn harde schijf staan. Andere USB-poort en zelfs andere computer (ook pc) geprobeerd. Is dit iets wat Kobo tegenhoudt om ervoor te zorgen dat je alleen boeken via Kobo zelf koopt? In dat geval stuur ik ‘m terug. Bedankt alvast!

    #53806 Reageer
    Ton
    Gast

    Ik heb een oude iRiver, als ik die via USB op de PC aansluit wordt hij niet meteen gezien als harde schijfstation terwijl hij wel meteen begint te laden. Sla ik dan de USB los trek en er direct weer in steek wordt hij wel gezien als schijfstation. Probeer dat eens.
    En je zegt andere PC geprobeerd, is dat ook een Mac?
    Of KOBO dat tegenhoudt weet ik niet, ik lees boeken van anderen en gebruik Linux als besturingssysteem en heb eigenlijk nooit problemen.

    Ton.

    #53819 Reageer
    haircut2009
    Deelnemer

    Beste Ton, bedankt voor je antwoord. Helaas werkt dit ook niet. En heb het zowel op Mac als Windows-pc geprobeerd. Vreemd genoeg had ik dit probleem niet bij mijn oude Sony e-reader (PRS-T1), die helaas ‘op’ was. Toch gek als je een nieuw apparaat koopt dat deze niet werkt.

    Nogmaals dank,
    Toon

    #53872 Reageer
    Richard de Boer
    Deelnemer

    Met nieuw bedoel je dat dit de eerste keer is dat je de reader in gebruik neemt? Heeft de reader in dat gevsl de hele eerste installatie setup goed doorlopen? Inclusief het downloaden van de meest recente firmware. Kobo wil graag dat je de boeken ook bij ze koopt, zo worden bijvoorbeeld alleen de daar gekochte automatisch meegenomen in een synchronisatie, maar legt verder geen beperkingen op als je ook andere boeken erop wilt hebben. Zelf koop ik al mijn boeken bij Bruna of andere leveranciers.

    #79937 Reageer
    monic
    Gast

    Ik heb hetzelfde probleem, niet altijd maar wel meestal. Soms herkent hij de ereader, maar ik doe niet iets anders. `ik volg het dus met belangstelling

    #82592 Reageer
    Gun
    Gast

    Ik had dit probleem ook met mijn Bebook e-reader en mijn Mac. Ik heb het opgelost met een dikkere kabel. Ineens werkte alles weer.

    #85665 Reageer
    Injo
    Gast

    Als ik mijn kobo aansluit op de computer(iMac) slaat de muis en het toetsenbord vast. Kan dus niets meer. Alles geprobeerd, maar probleem blijft bestaan. Kan dus geen boeken overzetten.

    #88772 Reageer
    Samantha
    Gast

    In een andere post op dit forum las ik het volgende: er zijn kabels die alleen opladen (6-pnts) en er zijn kabels die opladen en data verzenden (8-pnts). Een originele samsung kabel van paar jaar oud was bij mij de uitkomst – ereader is weer zichtbaar in finder!

    #89101 Reageer
    Nathalie
    Gast

    Ik heb van mijn vader boeken op mijn mail
    Ik heb een MacBook en een kobo aura die krijg ik er niet in
    Wat moet ik doen

    #90185 Reageer
    roberto herbsmans
    Gast

    Ook mijn kobo aura synct niet met mijn Mac. Opladen doet die wel, maar niet te zien in finder.

    #90407 Reageer
    Penhoorn
    Gast

    Was het draadje al gesloten?
    Volgens mij niet.

    Ik had hetzelfde probleem met kopiëren van boeken naar mijn Kobo. Ik had verschillende usb-snoertjes en heb ze stuk voor stuk geprobeerd. Het bijgeleverde Kobo-snoertje werkte in het geheel niet.
    Ik heb uiteindelijk een snoertje gevonden wat keurig werkte met opladen en data-overdracht. Ik zie niet of het een 6-pins of 8-pins snoertje is maar het werkt.

    Pfffff gelukkig

    #91202 Reageer
    Francis
    Gast

    Echt waardeloos dit; wat ik ook doe met welk kabeltje ook, MAC wil de Kobo niet zien en kan dus niet mijn eigen digitale boek er niet op zetten. Echt zo balen! Nooit meer een Kobo voor mij.

    #91238 Reageer
    Edwin
    Gast

    Heb opeens hetzelfde probleem. Ik heb de Kobo al een aantal jaren en vele boeken via mijn Macbook erop geplaatst. Maar sinds deze week wordt de reader niet meer herkend. Ook niet op een andere (Windows) computer. Ga ook eens verschillende kabeltjes zoeken om uit te proberen.

    #91239 Reageer
    Edwin
    Gast

    Nou dat ging snel…. Het eerste kabeltje wat ik tegen kwam was het oplaadsnoer van mij JBL speaker. En wat denk je? Ik sluit hem aan en het werkt!! Bedankt voor de waardevolle tip.

    #91246 Reageer
    Eva
    Gast

    Zelfde probleem, sinds december 2020 connect m’n Kobo Glo ineens niet meer met m’n Imac (Catalina). In eerste instantie was de melding dat een USB connected apparaat teveel stroom gebruikte en daarom was uitgeschakeld. Met gebruik van andere kabeltjes was dit geen probleem. Daarmee wordt echter enkel opgeladen. De ereader wordt niet gezien als opslagapparaat, dus uploaden van nieuwe boeken is niet mogelijk.

    Ik ga kijken op ik een 8 pins. kabeltje online kan kopen, bij de Mediamarkt konden ze deze niet voor me opsporen. Hopelijk werkt dat ook voor mij!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
Reageer op: Reactie #82592 in Kobo Aura synct niet met Mac
Je informatie: