Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo CE0560 wil geen wifi verbinding maken

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #23109 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik heb een Kobo (ik dacht een glo, maar begin te twijfelen). Deze wil ineens geen wifi verbinding meer maken. Ik heb de kobo al uitgezet en weer aangezet (leek mij het meest logisch even). Zonder resultaat. Ik heb de router gereset. Geen resultaat. Ik ben naar een andere wifi locatie gegaan. Zelfde resultaat, niet dus.

    Wat er gebeurt is dit: hij zoekt een netwerk. Ik kies een wifi die ik wil gebruiken. Vervolgens zegt hij dat hij verbinding gaat maken. Hier blijft de kobo op staan. ‘verbinding maken’. Verder gebeurt er niets. De verbinding komt er niet.

    Ik heb geprobeerd een basis reset te doen. Volgens de instructie van kobo zelf moet je dan met een paperclip in het gaatje onderin de ereader een voorzichtige klik maken en dan start de ereader weer op. Dit gebeurt niet. Via google vond ik dat je dit moet doen en de papierclip hier een halve minuut moet houden. Daarna moet je zelf de ereader weer opstarten. Dan ga je dus wel twijfelen. Ik heb ook deze handeling verricht. Overigens zonder resultaat. De wifi verbinding is nog steeds niet hersteld.

    Wie heeft nog een lumineus idee?

    #23116 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Je zou een fabrieksherstel kunnen proberen, bij instellingen zie je wel hoe je dit kan doen.

    Je kan aan het uiterlijk wel zien of je een Glo hebt of een ander type. Als je even bij bijv Kobo kijkt zie je de verschillende types wel
    https://nl.kobo.com/devices?style=onestore&store=NL&language=nl-NL#ereaders

    #23117 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik heb de fabrieksinstellingen inmiddels al gedaan. Zelfde resultaat, waardoor ik nu helemaal niets meer met mijn ereader kan doen. Want ik kom nu geen stap meer verder. Je hebt immers wifi nodig om vanuit de fabrieksinstellingen de ereader weer op te kunnen starten.

    #23126 Reageer
    Jacqueline
    Gast

    Heb je het al geprobeerd met de Kobo Desktop? Heb je Kobo Desktop nog niet, dan kun je het downloaden via: http://www.kobosetup.com

    Anders even eem mailtje naar Kobo.

    #23127 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Heb ik! Dank je. Maar word nu te laat om actie te ondernemen. Ik had de ereader nodig. Ik ga dit weekend vertrekken. Ik ga nu een andere oplossing zoeken. Ik ga later maar wat anders weer proberen met deze kobo. Helaas! Misschien terug sturen of zo. Want nu is er niets meer mee te doen.
    Bedankt voor het meedenken.

    #87941 Reageer
    Wendy
    Gast

    Mijn kobo readerCE 0560 maakt met geen enkele wifiverbinding verbinding.Alles al gereset.Maar kom niet verder dan de begin pagina waar staat configureren via draadloosnetwerk.Wie kan mij helpen dat mijn reader het weer gaat doen.
    Gr wendy

    #87956 Reageer
    Carola
    Gast

    Ik ben nu ook bezig met mijn Kobo Glo.
    Die heb ik terug gezet naar de fabrieksinstellingen omdat ik niks op de reader kreeg. Nu moet ik verbinden via wifi maar daar krijg ik ook steeds een foutmelding. Via de computer lukt sowieso niet. Tich kabels met kabelbreuk en nooit iets gesnapt van de app…en natuurlijk over 2 dagen op vakantie.

    #88092 Reageer
    Michel
    Gast

    Ik heb hetzelfde probleem met mijn kobo glo, kom niet verder via wifi, continue de melding “Er ging iets fout”, kon vanmorgen nog bij mijn bibliotheek maar aangezien dat ding verder onbruikbaar leek, dacht ik dat het wijs was om mezelf volledig opnieuw aan te melden zodat ik ook de laatste updates kon downloaden omdat daar mogelijk iets verkeerds in zat. Forget it, ik kom er nu helemaal niet meer in en kan mijzelf niet meer aanmelden omdat er geen verbinding wordt gemaakt. Ik vrees dat hij de vuilnisbak in kan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #23117 in Kobo CE0560 wil geen wifi verbinding maken
Je informatie: