Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo en Calibre

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #81153 Reageer
    Kikke
    Gast

    Ik heb dat ook gehad en heb toen ten einde raad calibre verwijderd en daarna weer opnieuw erop gezet. Het werkte weer als voorheen. Je moet dan wel weer de bibliotheek opnieuw laden maar de boeken op de reader blijven gewoon staan.

    #82276 Reageer
    HendriK
    Gast

    Even een update. Na lang zoeken kwam ik de volgende oplossing tegen:
    Het probleem zit in sommige epubs. In Calibre het boek converteren van Epub naar Epub met de standaard instellingen en je kan ze weer overzetten.

    #83260 Reageer
    Tineke van Dijk
    Gast

    Ik gebruik Calibre al lang. Kon altijd mijn boeken zonder problemen in Calibre zetten. Ook de bestanden die ik van anderen kreeg. Nu kreeg ik bestanden die op mijn pc zichtbaar blijven, maar als ik ze in Calibre wil zetten, krijg in beeld dat de mappen leeg zijn. Terwijl ik ze op mijn Kobo gewoon kan openen. Heeft iemand een oplossing?

    #90328 Reageer
    Sik
    Gast

    Ik heb een Kobo Aura HD reader en als ik boeken upload krijg ik de afbeeldingen (boekcovers) in verschillende afmetingen op mijn scherm terwijl ik ze op voorhand allemaal dezelfde grootte heb gegeven..op mn tablet geen probleem…iemand ervaring mee hoe ik dit kan verhelpen?Ik heb alles al geprobeerd maar helaas…alvast bedankt…gr. Sik

    #90342 Reageer
    Richard de Boer
    Gast

    Ik weet niet hoe handig jij bent met Calibre, misschien is wat ik hieronder schrijf voor jou allemaal al gesneden koek.

    Even voor de duidelijkheid: je gebruikt Calibre dus om de boeken over te zetten naar de ereader? Ziet de afbeelding van de voorzijde er in Calibre wel goed uit (onder “metagegevens bewerken”)? Dus heeft de cover daar de juiste pixels en zitten er geen witte randen omheen?

    Indien ja, dan even controleren of Calibre de cover meestuurt naar je ereader. Doe je dat niet, dan maakt de ereader iets aan. Als Calibre de cover meestuurt dan wordt die gebruikt op de ereader (in de slaapstand). De instelling staat in de voorkeuren/plugins. Dus: Calibre/voorkeuren/geavanceerd/plugins. Even aanvinken: “toon enkel door gebruiker toegevoegde plugins”, dan naar interface plugins/kobo en de knop “plug-in aanpassen”. Vervolgens naar de tab “collecties,covers & uploads” en daar aanvinken “upload covers”. Na het veranderen van de instelling moet je wel eerst het boek verwijderen van de ereader en daarna opnieuw versturen.

    Wat je ook kunt proberen de cover in het epub bestand vervangen door de cover die je in Calibre ziet staan. Dan kan met de Calibre optie “boeken bijschaven”. Misschien dat je dat icoontje nog even via de voorkeuren/werkbalken op de hoofd- of tweede werkbalk moet plaatsen. Selecteer het boek, klik op het icoontje “boeken bijschaven”, vink vervolgens alleen de optie “omslag in het boekbestand bijwerken” aan en klik op ok. Calibre bewaart nu de originele epub en de nieuwe epub. De originele epub kun je eventueel via “metagegevens bewerken” verwijderen als het goed is gegaan.

    Als het plaatje in het boek zelf wel goed is, maar de weergave in Calibre niet goed, dan zijn er weer andere mogelijkheden. Dat hoor ik dan wel weer.

    #90864 Reageer
    Ben
    Gast

    Hallo, ik heb geen verbinding in Calibre meer met mijn Kobo Glo sinds kort. Calibre wordt op mijn computer Windows 10 wel herkend in apparaatbeheer. Ik zag bij Voorkeuren in Calibre dat mijn apparaat wordt genegeerd. Ik kan dat echter niet opheffen door bv. een vinkje weg te halen.
    Wie heeft een oplossing.

    Ben

    #90865 Reageer
    Ton
    Gast

    Kabel eruit en opnieuw insteken, of andere kabel of andere poort.
    Kobo wordt wel door de PC herkend? Dan moet je het toch in Calibre zoeken.
    Probeer iemand te vinden die Linux gebruikt en daar Kobo op heeft.
    Nog beter, stap zelf over naar Linux, of probeer het eerst, ik heb nooit van die vreemde problemen.

    Ton Visser

    #91840 Reageer
    Dianne
    Gast

    Sinds enige tijd verschijnen er geen groene vinkjes meer in calibre, om te zien welke boeken er op mijn ereader staan. oorzaak? weet iemand wat hiervan de reden is. De ereader word wel herkend door de pc dus dat is niet het probleem ! Misschien verkeerde volgorde van usb aansluiten, eerst welk kabeltje je? van alles geprobeerd

8 berichten aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
Reageer op: Reactie #53380 in Kobo en Calibre
Je informatie: