Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Glo aansluiten op PC met kapot scherm

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #81820 Reageer
    Rich
    Deelnemer

    Hallo allen,

    Op vakantie is mijn e-reader (Kobo Glo) helaas overleden. Het scherm vond het niet zo leuk toen ik er op ben gaan zitten.
    Het enige wat ik graag nog wil doen, is de notities exporteren die ik in veel boeken heb gemaakt. Op andere sites heb ik al wel gevonden hoe ik de notities kan exporteren, maar hiervoor moet ik de ereader eerst aan een PC zien te koppelen.

    Dit gaat echter niet, omdat ik bij het verbinden niet op de ereader kan aangeven dat ik de PC vertrouw en daadwerkelijk wil verbinden.
    Kortom: is er een manier om toch bij de data op de ereader te komen om mijn notities veilig te stellen als mijn scherm niet meer werkt?

    Alvast bedankt voor het meedenken!

    #81834 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Gecondoleerd met dit verlies.
    Als geheugen in de e-reader zit er een micro-sd kaartje. Dat kan je van buiten alleen niet zien. Om het eruit te halen moet je de achterkant van je Kobo openmaken. (Als je ereader verder toch al echt kapot is, hoef je je ook geen zorgen te maken dat je daarbij iets beschadigd). En dan met een cardreader (zo nodig met een adapter om micro-SD in een SD-gleuf te kunnen stoppen) kijken of je op dat kaartje de bestanden met notities op een of andere manier kunt vinden.

    Succes.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #81834 in Kobo Glo aansluiten op PC met kapot scherm
Je informatie: