Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Glo reageert niet meer

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #19624 Reageer
    lisa
    Gast

    Help.. mijn Kobo Glo van 2 jaar oud reageert nergens meer op, niet op de aanknop, niet op de resetknop, tijd in het stopcontact gehad haalt ook niets uit, scherm blijft helemaal leeg.. Kan ik op zoek naar een nieuwe ereader of is er nog hoop?

    #19629 Reageer
    Boogsy
    Deelnemer

    Als ook de reset-knop niets uithaalt, lijkt het probleem mij in de stroomtoevoer te zitten. Misschien is de accu overleden (en kan die dus ook niet worden opgeladen)?

    Je garantie is inmiddels verlopen; reparatie gaat je hoe dan ook geld kosten. Kijk eens of je de Kobo kunt openschroeven. Kun je een accu vinden? En geeft die nog sap als je hem doormeet? Wat gebeurt er als je een gelijkwaardige stroomtoevoer op de aansluitpunten van de accu aansluit? Als je dit alles niet wilt uitproberen, kun je wellicht naar een GSM-winkel gaan; misschien komt de boel genoeg overeen met een telefoon om iets te kunnen zeggen.

    Reken er in elk geval op dat reparatie van een apparaat dat nieuw 100 euro kost al snel niet meer loont.

    #19649 Reageer
    Anne
    Gast

    Wat is een tijd in het stopcontact gehad? is dat 1 uurtje of enkele uren? zeker als je een e-reader lange tijd niet gebruikt raakt deze helemaal leeg. het scherm blijft dan staan op het laatste beeld maar het kan dan enkele uren duren voordat deze opgeladen is

    #19650 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Je hebt het over de resetknop, die zit niet op de glo, ik neem aan dat je bedoeld dat je met een paperclip hebt gereset. wat misschien ook nog zou kunnen werken is het lichtknopje ingedrukt houden en tegelijkertijd de aan/uitknop naar rechts duwen en dit net zolang vasthouden tot de ereader zich opnieuw gaat installeren(je bent dan wel alle instellingen kwijt, maar als je een nieuwe koopt o moet je ook alles weer installeren). Maar wat Anne al zegt eerst maar eens een nachtje aan het stroom leggen als je dat nog niet hebt gedaan.

    #19654 Reageer
    Carel
    Deelnemer

    … en met een lichtnet lader die ook voldoende vermogen kan leveren, zo’n 1,5A bijvoorbeeld. Gebruik er een van ’n iPad (niet de iPhone, die is te licht) of ander tablet. Dit soort laders kunnen de relatief hoge laadstroom leveren die een totaal lege ereader-accu trekt aan het begin van het laadproces. USB poorten van computers haken af uit beveiligingsoogpunt van die poort en dus wordt daarmee je ereader-accu niet opgeladen.

    #19655 Reageer
    lisa
    Gast

    bedankt allemaal voor de reacties! Lichtknopje en aan/uitknop tegelijk reageert hij ook niet op. Ik zal hem eens de hele dag in het stopcontact laten zitten om te zien of dat nog wat oplevert!

    #19765 Reageer
    robert
    Gast

    Hoi Lisa Ik heb mijn ereader laten repareren bij Akkers Telecom in spijkenisse

    #19766 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Ben wel benieuwd of Lisa haar ereader weer aan de praat heeft gekregen.

    #19768 Reageer
    marietleblanc
    Deelnemer

    Hallo
    Ik zou toch even contact opnemen met de leverancier. De Kobo staat nl bekend om deze kwaal. De mijne was de garantie ook ruim voorbij maar ik kreeg zonder meer een nieuwe (Wehkamp). Je mag van een dergelijk apparaat een langere levensduur verwachten en dus kun je je daarop beroepen. Deze tip kreeg ik overigens van de Wehkamp klantenservice medewerker. Dus ga alsjeblieft niks openschroeven o.i.d. want dan heb je nergens meer recht op.

    #19774 Reageer
    lisa
    Gast

    Na een dag en een nacht aan de oplader deed hij helaas nog steeds niets, ben niet zo technisch dat ik het aandurf om hem open te schroeven 🙂 Maar bedankt voor de tip, marietleblanc, ik heb hem ook bij Wehkamp gekocht en zal eens contact met ze opnemen!

    #23438 Reageer
    kg
    Gast

    De Tip van HildaT “lichtknopje ingedrukt houden en tegelijkertijd de aan/uitknop naar rechts duwen en dit net zolang vasthouden” werkte bij mij fantastisch. Het beeld bleef vast staan op e-reader opgeladen maar nu reageert het apparaat weer en al mijn instellingen staan nog op de reader. Bedankt HildaT!

    #24882 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Kan iemand die nonsens berichten er uit halen aub?

    #24998 Reageer
    HuubH
    Deelnemer

    Nieuwe firmware beschikbaar voor onder andere de Kobo Touch en Glo: 3.19.5613. Krijg je automatisch binnen door verbinding te maken met internet en je e-reader te synchroniseren. Vergeleken met de vorige update zijn nu alleen enkele bugs gerepareerd. Zie ook http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=185660

    #62729 Reageer
    Vincent
    Gast

    De truc met lichtknop indrukken en aanknop naar rechts blijven drukken werkt perfect. Mijn Kobo Aura HD werkt ook weer 🙂

    #65182 Reageer
    Chris van der Meijde
    Gast

    Kobo H20 gehad maar na twee maanden allemaal strepen door scherm. Door mediamarkt netjes nieuwe of geld terug keuze gehad. Geld genomen en even later bij een telegraaf abonnement een Kobo Glo HD cadeau gehad. Na vier maanden ook bovenstaande probleem. Wil met geen mogelijkheid meer aan en niet meer opladen. Misschien zal ik pech hebben maar krijg indruk dat deze vrij dure readers nier bepaald kwaliteit is. Via telegraaf Kobo gebeld maar omdat op mijn email voor kobo de oude H20 nog staat (heb ik niet veranderd) krijg ik niks geen garantie!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
Reageer op: Reactie #79810 in Kobo Glo reageert niet meer
Je informatie: