Let op: je bent niet ingelogd. Klik hier om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!
Kobo Glo wordt niet meer herkend door pc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
LucieGast
Hallo,
Ik heb inmiddels al bijna 5 jaar een Kobo Glo waar ik altijd heel tevreden over was.
Echter kan ik er sinds kort geen nieuwe boeken meer op zetten vanaf mijn laptop.
Als ik de Kobo aansluit, geeft de Kobo aan dat de computer verbonden is en kan ik verbinden en opladen. Dit doet hij ook maar op mijn laptop is de Kobo ontbindbaar.
Verschijnt niet als schijfstation en ook via apparaatbeheer is de Kobo nergens te vinden, ook niet als onbekend.
Ik heb een laptop met Windows 10 maar ook de MacBook van mijn vriend herkent de Kobo niet.
Ik heb al contact gehad met Kobo support en zij kunnen me ook niet meer verder helpen.
Dus mijn enige hoop is nog iemand met hetzelfde probleem die het wél heeft weten op te lossen.
Als dit het geval is hoor ik het graag!Ter info: mijn Kobo, Windows en Apple iOS zijn allemaal volledig up to date, verschillende USB kabels en poorten zijn uiteteraard geprobeerd.
ladyavenueGastGewoon de Kobo resetten op fabrieksinstellingen en het moet lukken. Je bent natuurlijk alle gegevens kwijt.
JeroenGastHeb je het ook al eens met een ander kabeltje geprobeerd? Als de kabel beschadigd is, dan kan hij mogelijk nog wel laden, maar werkt de dataverbinding niet meer goed.
DoraGastBeste, ik heb hetzelfde probleem met een twee weken oude Kobo Aura H2O. De eerste keren dat ik de Kobo aansloot, en de gegevensoverdrachtmodus inschakelde via Verkenner, ‘zag’ de Verkenner de Kobo zodat ik mijn boeken kon overzetten. Maar nu niet meer, en ik begrijp niet waarom. Het verbindingssnoer is gloednieuw, en ik gebruik dezelfde USB-poort als eerder. Resetten naar de fabrieksinstellingen, dat lijkt me wel erg snel na aanschaf …
HildaTDeelnemerZou toch echt eerst even een ander kabeltje proberen, ook gloednieuwe kabeltjes kunnen stuk gaan.
DoraGastEen ander kabeltje hielp helaas niet, evenmin als de probleemoplosser van Windows.
Op aanraden van de Kobo-klantenservice die alleen via email te benaderen is, heb ik de desktop-app verwijderd, en daarna opnieuw geïnstalleerd. Bij de setup van de app heb ik ‘de e-reader configureren’ gekozen, dan krijg je de opdracht om de e-reader aan te sluiten en te laten verbinden. En dan volgt deze windows-melding, waarop het proces strandt: het usb-apparaat wordt niet herkend, […] het usb-apparaat heeft een storing veroorzaakt.
Op aanraden van iemand anders heb ik de desktop-app van Kobo verwijderd via het configuratie scherm terwijl de e-reader verbonden was met de computer, en vervolgens de computer opnieuw opgestart. En dan ‘ziet’ de desktop de Kobo opeens wel, en is het heel eenvoudig om boeken over te zetten gewoon door ze van de ene map naar de andere te slepen.
ElizeGastWat een geweldige tip, Dora!!!! Het werkt idd. Ongelooflijk, na 4 uur ploeteren en frustraties. Yes!!!
Jelle VDMGastWERKENDE OPLOSSING:
1. Haal de achterkant los van je e-reader
2. Verwijder het micro SD kaartje (zit niet vast)
3. Stop het micro SD kaartje in je laptop/computer, of gebruik hiervoor een converter.
4. Start Adobe Digital Editions
5. Adobe Digital Editions moet, als het goed is, je SD kaartje herkennen als je e-reader.
6. Zet je e-booken over op het micro SD kaartje.
7. Verwijder het het uit je laptop/computer.
8. Stop het terug in de e-reader
9. Synchroniseer.
10. Veel leesplezier.Groetjes,
JelleSitaGastIk had ook hetzelfde probleem met mijn kindle ereader, 3 kabeltjes geprobeerd, en ook met 3 ereaders bij geen van allen kreeg ik connectie met de pc, vervolgens nog een laatste kabel van de action gepakt en zowaar het werkt weer. Dus ligt hoogst waarschijnlijk aan de usb kabel. Wat mij opviel was dat de laatste kabel er ook moeilijker inging, dus veel strakker zat.
FrecGastOplossing van Dora werkte meteen!!
Raar toch, de Kobo-software eraf gooien, en het werkt (???!!)
Bedankt!HenkGastIk kwam op het web deze oplossing tegen en die werkt perfect:
Sluit je ereader aan middels de USB kabel en klik op verbinden
Tik in de zoeksleutel van Windows <Apparaat Beheer>
Ga in <Apparaatbeheer> naar <schijfstations>
Als het goed is staat de ereader daaronder vermeld
Klik met de re. muistoets op <eigenschappen>
Klik de tab aan <stuurprogramma’s> en klik daar in op <stuurprogramma verwijderen>
Haal de USB stekker van de ereader er uit
Start de PC opnieuw op en plug de ereader opnieuw in
Als het goed is kan je daarna de ereader zien rechts onder in het scherm bij <hardware veilig verwijderen>
Als dat zo is, is de ereader herkend en kan je de ereader gebruiken, b.v. ebooks downloaden via Acrobat Reader of via de KOBO websiteSucces en groeten van Harry
HenkGastOverigens is de Harry die succes wenst Harry Moerskamp . Hij gaf deze tip die werkte. Ook ik heb d de Kobo app er af gegooid maar geen enkel verschil. Pas toen ik ten ein de raad deze tip tegen kwam werkte alles weer.
MoensGastOok mijn Kobo-e-reader is niet zichtbaar op mijn iMac. Heeft iemand hiervoor de oplossing ?
Hilde DextersGastHoi,
Ik heb getzelfde ptobleem, kobo niet meer zichtbazr.
Ik heb ern mac, en de kobo-app nuet geinstalleerd op desktop. Voorheen werkte het wel??!!
Weet niet meer wat te doen?!
Alle tips zijn welkom!Grtjs,
HildeKoosGastOok mijn Kobo wordt niet meer herkend door de PC en ben terug gegaan naar de fabrieksinstellingen, waardoor al mijn boeken er niet meer op staan. Heb de achterkant verwijderd, het SD-kaartje eruit gehaald en er als test een boek (epub-bestand) op gezet, maar waarschijnlijk niet in de juiste directory, want als ik de Kobo weer opstart staat er nog steeds geen boek op. In welke directory moeten de epub-bestanden gezet worden om door de ereader herkend te worden?
-
AuteurBerichten